arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

پیکر آیت‌الله قرهی تشییع و به خاک سپرده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله عبدالعلی قرهی از اساتید حوزه علمیه عصر امروز از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

این استاد اخلاق حوزه روز پنجشنبه بر اثر کهولت سن و بیماری قلبی دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله قرهی از اساتید اخلاق حوزه علمیه و شاگرد امام خمینی(ره) بود و در مسیر نشر و تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت تلاشی وافر داشت.

پیکر آیت‌الله قرهی پس از تشییع تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز توسط آیت‌الله خرازی عضو خبرگان رهبری، برای خاکسپاری به قبرستان شیخان قم منتقل شد.

آیت‌الله خاتمی عضو خبرگان رهبری، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین مجلس خبرگان رهبری، نماینده رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مردم قم در مجلس و مسئولان استانی از جمله شرکت کنندگان در مراسم تشییع این استاد اخلاقی حوزه بودند.

امشب نیز مجلس بزرگداشت این عالم ربانی پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای قم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی به شرح زیر درگذشت این استاد حوزه را تسلیت گفتند.

بسمه تعالی

درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را به ارادتمندان و بازماندگان ایشان به‌ویژه فرزند فاضل و بزرگوار ایشان جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّد حسن قرهی تسلیت عرض می‌کنم.

آن مرحوم عمری را با طهارات و تقوا و خدمت به دین و علم گذرانیده و سال‌های طولانی در نجف و قم در کنار امام راحل عظیم‌الشأن، حضوری وفادارانه و صمیمی داشتند و یاد نیک ایشان همواره در خاطر اینجانب باقی است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علّو درجه برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای

23/ مرداد/ 1394


منبع: فارس
نظرات بینندگان