arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹

جت هایی که به لیبی حمله کردند، چه نوع جت هایی هستند؟

شرکت سازنده این نوع هواپیما، هر فروند آن را به قیمت پنجاه میلیون یورو به ارتش فرانسه فروخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه در گزارشی، به شرح جزییات طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده بمب افکن فرانسوی «رافال» که روز شنبه در حملات غربی ها به لیبی از آن استفاده شد، پرداخت و نوشت : طرح اولیه این هواپیما در سال های هزار و نهصد و هشتاد میلادی ارائه شد تا به عنوان نخستین هواپیمای چندمنظوره فرانسوی وارد میدان شود ولی اگرچه این طرح از لحاظ فنی با موفقیت همراه شد ولی از لحاظ تجاری شکست خورد. هواپیمای جنگنده بمب افکن رافال ساخت کارخانه «داسو»، یک هواپیمای دو موتوره با طول عمر سی سال است.

این هواپیما برای اجرای عملیات رهگیری، حملات هوا به زمین و هوا به دریا، عملیات شناسایی و حملات هسته ای طراحی شده و قرار است جایگزین هفت نوع هواپیما، از میراژ دو هزار گرفته تا هواپیمای سوپراتاندارد شود. فاصله بین دو بال این هواپیما که تک سرنشین یا دو سرنشینه است، ده متر و هشتاد سانت، طول بدنه آن پانزده متر و سی سانت و وزن آن بدون بمب و موشک، ده تن است و می تواند پس از طی چهارصد متر از روی زمین به هوا برخیزد و تا ارتفاع هزار و هشتصد و پنجاه کیلومتر شعاع پرواز دارد. تاکنون از این هواپیما بیشتر در افغانستان و برای حمل بمب های آمریکایی لیزری دویست و پنجاه کیلوگرمی کنترل از راه دور استفاده شده است. در برنامه ساخت این هواپیما بیش از هزار و پانصد شرکت فرانسوی مشارکت داشته اند.

شرکت سازنده این نوع هواپیما، هر فروند آن را به قیمت پنجاه میلیون یورو به ارتش فرانسه فروخته است.

هزینه های طراحی، تولید انبوه و خدمات فروش هر فروند از این هواپیماها برای دولت فرانسه نزدیک به نود و شش میلیون یورو است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
0
یک سوال داشتم: این حملات از چه موقع برنامه ریزی شده آیا ظرف همین چند روز بوده و یا اینکه از قبل؟! اگر از قبل بوده یعنی از چه موقع؟! براستی یا ما خوابیم و یا اینکه حقایق را کتمان می کنیم!!
نظرات بینندگان