arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹

الجزيره: توان نظامي قذافي درعمليات ديشب آسيب جدي ديده است

عملیات نظامی فرانسه،انگلیس و امریکا با پشتیبانی سازمان ملل و کشورهای عربی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی ادامه دارد و به گفته مقامات مسئول نیروی هوایی قذافی در این عملیات ضربه بزرگی متحمل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توان نظامی و هوایی قذافی در عملیات دیروز کشورهای غربی آسیب جدی دیده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از الجزیره،عملیات نظامی فرانسه،انگلیس و امریکا با پشتیبانی سازمان ملل و کشورهای عربی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی ادامه دارد و به گفته مقامات مسئول نیروی هوایی قذافی در این عملیات ضربه بزرگی متحمل شده است.

تام اکرمن خبرنگار این شبکه از طرابلس گزارش داد،هدف از عملیات نظامی در درجه اول محافظت از مردم و انقلابیون بویژه در بنغازی و همچنین فلج کردن رژیم قذافی در مواجهه با منطقه پرواز ممنوع است.

 طبق برآوردهای اولیه مقامات آمریکایی، بیست هدف اصلی و پدافند هوایی و سایت های نظامی ساحلی آسیب جدی دیده اند.اولین بار هواپیماهای فرانسوی بودند که عملیات را با هدف قرار دادن خودروهای نظامی خارج از بنغازی شروع کردند. این عملیات بعد از جلسه سران عرب و غرب در پاریس شروع شد.آنها در این نشست قول دادند که همه اقدامات لازم را برای محافظت از مردم لیبی به عمل آورند.

روز شنبه در بخش غربی بنغازی بیش از سی نفر در حملات نیروهای قذافی کشته شدند.این در حالی بود که قذافی روز قبل از آن اعلام آتش بس کرده بود.

خبرنگار الجزیره افزود،علاوه بر امریکا چهار کشور دیگر غربی در مرحله اول عملیات شرکت کردند.دستکم دو کشور عربی نیز ممکن است در مرحله بعدی شرکت کنند.علت نیز این است که این باور شکل نگیرد که امریکا درگیر جنگی دیگر در یک کشور اسلامی شده است.
نظرات بینندگان