arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

سد گلابر به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می‌شود

فرماندار شهرستان ایجرود از تبدیل منطقه گردشگری سد گلابر به منطقه‌ی نمونه‌ی کشوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این مهم به توسعه‌ی گردشگری استان زنجان کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمدباقر اکبرپور» اظهار کرد: شهرستان ایجرود به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از قطب‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان تبدیل می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 50 درصد اشتغال ایجرود به حوزه‌ی کشاورزی اختصاص دارد که با استفاده از شبکه‌ی آبیاری و زهکشی سد گلابر قابلیت‌های بخش کشاورزی و اقتصادی بخش مرکزی شهرستان رونق می‌گیرد.

اکبرپور تصریح کرد: علاوه‌بر سد گلابر، سد بلوبین و طرح‌های پتروشیمی، سیمان، فولاد و واحد تولیدی کنسانتره روی که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های صنعتی استان محسوب می‌شود، با بهره‌برداری کامل از این طرح‌ها، شهرستان ایجرود به یکی از قطب‌های صنعتی استان زنجان تبدیل می‌شود.

این مسئول محلی با اشاره به موقعیت مطلوب سد گلابر خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح‌های گردشگری این طرح‌، از جمله تله‌کابین‌، ورزش‌های آبی و چند هتل مجهز، این منطقه به یک منطقه نمونه استانی و کشوری تبدیل می‌شود، از این‌رو باید در راستای به اتمام رساندن این طرح ویژه گام‌های اساسی برداشته شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان