arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

بقایی رسما از اشرفی اصفهانی شکایت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل مدافع حمید بقایی از ثبت شکایت موکلش علیه حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری تخت عنوان افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی خبر داد.

سید عادل حیدری در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: آقای اشرفی اصفهانی که اتهامات بی اساسی را به موکلم و کارگزاران دولت‌های نهم و دهم وارد ساخته، پس از مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور و درخواست ارایه ادله و مدارک در خصوص ادعاهایی مطروحه، اظهار کرد که این مطالب شنیده‌های من بوده است.

وکیل مدافع بقایی افزود: این در حالی است که آقای اشرفی اصفهانی در کسوت ریاست هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری، نمی‌بایست شنیده‌های بدون سند و مدرک خود را در سطح وسیعی منتشر کند به گونه‌ای که در مطبوعات و سایت‌های داخلی و خارجی انتشار یابد و خوراک رسانه‌های معاند را تهیه کند.

حیدری ادامه داد: البته آقای اشرفی اصفهانی پس از تکذیبیه خود مجدداً در مصاحبه‌ای اعلام کرده مدارک و دلایل را به دادگاه ارایه خواهد داد که این حاکی از تناقضات گفتاری وی است؛ لذا با تقدیم شکوائیه به دستگاه قضایی منتظر پاسخ‌گویی وی هستیم تا افکار عمومی در خصوص این تعارضات گفتاری آقای اشرفی اصفهانی قضاوت کند.

وکیل مدافع حمید بقایی ادامه داد: از دستگاه قضایی درخواست رسیدگی به موضوع با قید فوریت داریم تا با برخورد قاطع دستگاه قضایی افراد با اغراض سیاسی دست به شایعه‌سازی و انتشار اکاذیب نکرده و در نتیجه با آبروی افراد بازی نشود.

به گزارش تسنیم، شنیده شده که این شکایت در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 18 خرداد ماه امسال بود که حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از بازداشت شدن حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق خبر داد. نزدیک به یک ماه از بازداشت بقایی گذشته بود که حجت الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری به نقل از یک مقام مسئول امنیتی تأکید کرد که بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در نزدیک به 10 کشور خارجی سرمایه‌گذاری کرده است.

این پایان کار نبود و به‌دنبال انتشار مطلب یادشده، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای، از اشرفی اصفهانی خواست مستندات و مدارک خود را درباره خروج اموال توسط بقایی و سرمایه‌گذاری وی در 10 کشور خارجی به سازمان بازرسی ارایه کند.

اشرفی اصفهانی نه تنها تا کنون پاسخی به نامه سازمان بازرسی نداده بلکه دهم مرداد ماه اظهار کرد: در یک ضیافت افطاری در جمع معدودی دعوت بودم و از من خواسته شد تا مطالبی بیان کنم که من نیز به‌استناد یکی از مسئولان امنیتی کشور گفته بودم آقای بقایی در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده و پولها را به آنجا فرستاده است و به‌دنبال برگرداندن پولها هستند.

رییس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری افزود: خبرنگار روزنامه‌ای که در آن نشست حضور داشت با آب و تاب مفصل موضوع را به‌نقل از من رسانه‌ای کرد و این موضوع در سایت‌های خبری و حتی رسانه‌های خارجی بازتاب داشته است که این، یک کار غیرمنطقی و غیراخلاقی است.

اشرفی اصفهانی تأکید کرد: من اصلاً با آن فرد مصاحبه‌ای نداشتم و تنها جملاتی در یک نشست خصوصی بیان کرده بودم.

رییس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه پرونده حمید بقایی در قوه قضاییه در حال رسیدگی است، گفت: کسی جز قوه قضاییه از محتوای این پرونده خبر ندارد و هر زمان که پرونده به‌طور کامل رسیدگی شد خود دستگاه قضا مانند پرونده آقای رحیمی اطلاع رسانی می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
1
اصلا چرا اعلام نمیکنن این آقای بقائی چرا بازداشت شده
نظرات بینندگان