arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

ورود شورا به پرونده بورسیه‌ها با تشکیل کمیته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت‌های این شورا درخصوص روند رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اخیرا با پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای با مسئولیت وزیر علوم و با حضور نماینده وزارت بهداشت، نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت علوم، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل شده و به جز بسیاری از موارد تصمیم‌گیری درخصوص بورسیه‌ها را به سرانجام رسانده و تعداد کمی از آنها باقی مانده که شاید به دلیل نداشتن ضوابط مورد توجه وزارت علوم بررسی آنها به تاخیر افتاده که این مساله در وزارت علوم در حال بررسی است. بنابراین شورای انقلاب فرهنگی برای حل مساله بورسیه‌ها وارد شده و مواردی که واقعا تخلف رخ نداده، توسط شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تصویب شده اما مواردی که اشکالی به آنها وارد است و در حیطه اختیارات وزارت علوم است، در حال بررسی است.

وی گفت: غیر از موارد علمی و آموزشی پرونده بورسیه‌ها، مراجع قضایی در سایر موارد می‌توانند وارد شده و به تظلم‌خواهی‌ها رسیدگی کنند. بنابراین بحثی که مربوط به موضوعات علمی و آموزشی است در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتین است و اگر کسی اشکال و یا شکایتی دارد، می‌تواند به کمیته‌ای که مامور بررسی شکایت مستقر در وزارتخانه‌هاست، مراجعه کند اما درخصوص مسائل غیرعلمی و غیرآموزشی دیوان عدالت اداری می‌تواند وارد شود.

اصلاحات بخشی از دروس دانشگاهی در سال تحصیلی جدید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شورای تحول علوم انسانی اظهار کرد: 15 کارگروه ذیل این شورا شکل گرفته و در چندین رشته از جمله حقوق مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی کارگروه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه تشکیل شده و چندین درس مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. این اصلاحات ضمن ارائه دروس در دانشگاه‌ها انجام می‌شود تا باعث وقفه در ارائه دروس نشود.

مخبر دزفولی در خاتمه خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی بین وزارت علوم و شورای تحول وجود دارد و هر برنامه‌ای که شورای تحول بررسی و تصویب می‌کند به وزارت علوم ابلاغ می‌شود و وزارت علوم آن را در شورای برنامه‌ریزی درسی تصویب و اجرایی می‌کند. بخشی از این تحولات و اصلاحات مواد درسی از مهرماه امسال وارد دروس دانشگاهی می‌شود.
نظرات بینندگان