arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۸۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

توکلی: استیضاح حق طیب‌نیا نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی مستحق استیضاح نیست، گفت: نمایندگان باید توجه داشته باشند که دولت پشتِ در اقتصاددان‌های باکفایت ندارد که جایگزین طیب‌نیا کند.

احمد توکلی در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با طرح استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت روحانی بالاترین رأی را به طیب‌نیا داد؛ این رأی بی‌جهت به طیب‌نیا داده نشد.

وی با بیان اینکه مجموع صفات طیب‌نیا موجب شد تا مجلس رأی اعتماد بالایی به وی بدهد، گفت: دانش، تجربه در مقاطع مختلف و خوش‌نامی طیب‌نیا به‌عنوان یک اقتصاددان که سلامت مالی و اداری داشت، موجب شد تا وی رأی اعتماد بالا از مجلس بگیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در عمل به‌خاطر اوضاع بد اقتصادی انگشت‌های اشاره به‌سوی وزیر اقتصاد رفت در حالی که اختیارات وی به‌اندازه نامش نیست.

توکلی در همین ارتباط به مشکلات بانک‌ها برای اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: در امور اقتصادی، بانک‌ها یکی از مشکل‌دارترین دستگاه‌ها هستند و مبارزه با فساد را از نظر من باید در درجه اول از بانک‌ها شروع کرد ولی با وجود آنکه وزیر اقتصاد در تعیین مدیران بانک‌های دولتی نقش اساسی دارد در عمل نمی‌تواند مسئولیت مستقیمی در نظام بانکی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ضمن آنکه وزیر اقتصاد در تعیین مادر بانک‌ها (بانک مرکزی) نقشی ندارد و این درحالی است که مقصر اصلی مشکلات بانک‌ها، بانک مرکزی می‌باشد نه وزیر اقتصاد. البته این نافی نقش و مسئولیت وزیر اقتصاد نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عملکرد سایر وزرای کابینه یازدهم، گفت: زمانی که در دولت وزرای دیگری هستند که عدم توفیق بسیاری در امور جاری وزارتخانه‌هایشان دارند جفاست که به‌سراغ طیب‌نیا برای استیضاح برویم.

توکلی با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر اقتصاد الآن به‌صلاح کشور نیست، گفت: تلاش داریم دوستانی را که خیرخواه هستند قانع کنیم تا از استیضاح منصرف شوند چرا که نه تنها هم اکنون به‌مصلحت نیست بلکه این وزیر هم مستحق استیضاح نیست.

وی با بیان اینکه سه کارت زرد زمینه سیاسی استیضاح را فراهم می‌کند، تصریح کرد: ولی برخی مواقع امضاهایی برای استیضاح جمع می‌شود که به‌خاطر گرایش‌های نادرست و گروکشی و توقعات نابجا از وزرا است. البته منظور از این موضوع امضا کنندگان استیضاح وزیر اقتصاد نمی‌باشد ولی این نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اشاره به مشکلات مالیاتی و تأثیر آن در دریافت کارت زرد سوم طیب‌نیا، گفت: مالیات از اموری است که وظیفه اصلی وزیر اقتصاد می‌باشد ولی وقتی تولید وضعیت فعلی را دارد توقع اخذ مالیات زیاد موجب برخی مشکلات می‌شود.

توکلی با بیان اینکه در اخذ مالیات برخی مواقع اعتدال رعایت نمی‌شود، گفت: شرایط کشور، ترکیب دولت و وزن وزرای کابینه نشان می‌دهد که هم اکنون استیضاح وزیر اقتصاد جایی ندارد و نمایندگان باید به این نکته توجه کنند که دولت پشتِ در اقتصاددان‌های قابل اعتماد را به‌عنوان جایگزین طیب‌نیا ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
3
6
اگر بالاترین رای کابینه از طرف این مجلس به وزیر اقتصاد داده شده پس این استیضاح نابهنگام چیست؟
قطعا یکی از این دو نا آگاهانه و یا سیاسی است و احتمال سیاسی بودن استیضاح قویتر است و می خواهند دست دولت را ببندند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
آقا چرا این حرف رو میزنی ؟ اصلا سیاسی یا غیر سیاسی این تصمیم به نفع مردمه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
7
8
چرا اتفاقا کاملا هست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
8
2
اتفاقا کاملا هست به نظر بنده. ایششون اقتصاد رو درمان نکرد
داريوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
1
طيب نيا بهترين وزير دولت روحاني است و اينگونه حرف زدن درباره او حقيقتا بي انصافي است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
1
خیلی جالبه، نماینده ملت داره میگه بعضی وقتها برای گرو و گروکشی استیضاح میکنن. پس اون جایی که نشستن به فکر منفعت خودشون هستند دیگه،کجا به فکر مردم این نماینده ها کار میکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
1
با این حساب اون کشتی گیری که در دولت قبل وزیر اقتصاد بود باید الان ..............
نظرات بینندگان