arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

پاسخ هیلاری کلینتون به جب بوش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از جب بوش، یکی از رقبای انتخاباتی خود، انتقاد کرده است.

انتقاد کلینتون از بوش بر سر بحثها در خصوص مسئول بی‌ثباتی در عراق، بوده است.

جب بوش در اظهاراتی چند روز پیش دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، را متهم کرد به "خروج پیش از موعد، از عراق در سال ۲۰۱۱ میلادی که "هزینه‌های دردناکی" داشته است.

جب بوش برادر جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکاست.

وی خروج نیروهای آمریکایی از عراق را "اشتباهی مخرب" خواند که باعث بی‌ثباتی این کشور و ایجاد شرایطی برای ظهور گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شده است.

به گفته جب بوش "دوری جستن از خطر به اندازه در دل خطر رفتن، می‌تواند غیرعاقلانه باشد."

آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق حمله کرد.

کلینتون در واکنش به این سخنان رقیب انتخاباتی خود از حزب جمهوریخواه، گفته است که جورج دبلیو بوش، برادر وی در آن زمان به عنوان رئیس جمهوری کشور مذاکرات خروج آمریکا را (از عراق) انجام داده است.

کلینتون از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر امور خارجه آمریکا بود.

او روز گذشته (شنبه ۱۵ اوت) در واکنش خود به این اظهارات گفت که بوش "باید همه زوایای این اقدام را ارائه دهد ... که شامل توافقاتی است که جورج دبلیو بوش (رئیس جمهور وقت آمریکا) با دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق، بسته بود که بر مبنای آن سال ۲۰۱۱ را به عنوان سال خروج نیروهای آمریکایی از عراق قرار داده بودند."

کلینتون افزوده است که "مطمئن نیستم که وی این موضع را نمی‌داند و یا اینکه فکر می‌کند که به دیگران نمی‌توان درباره آن یادآوری کرد."

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان