arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

ایوبی: انتظار نداشتیم برای «قصه‌ها» به مجلس برویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس سازمان سینمایی گفت: انتظار نداشتیم برای فیلم قصه‌ها از سوی نمایندگان مجلس مورد سوال قرار بگیریم.

حجت‌الله ایوبی درباره سوال یکی از نمایندگان مجلس درباره اکران فیلم قصه‌ها که منجر به حضور وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس خواهد شد، اضافه کرد: به هر حال مجلس حق سوال دارد و وظیفه ما هم پاسخگویی است، اما انتظار نداشتیم در مورد فیلم قصه‌ها مورد سوال قرار بگیریم و نمایندگان مجلس، هم وقت خود را بگیرند و هم وقت ما را.

وی که در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با استانداری تهران صحبت می‌کرد یادآور شد: در مورد فیلم قصه‌ها سوءتفاهمی وجود داشت زیرا گاهی مخالفت‌هایی درباره فیلم‌هایی اتفاق می‌افتد که هنوز نمایندگان آنها را ندیده‌اند. اما وقتی نمایندگان فیلم را دیدند کاملا متقاعد شدند که این فیلم هیچ مشکلی برای اکران ندارد و جالب اینجاست که آن‌ها بعد از اکران فیلم را دیدند و تصمیم ما را برای نمایش آن معقول دانستند اما یکی از نمایندگان به نام خانم طبیب‌زاده هنوز این سوال برایش وجود دارد و ما هم در پی همین پرسش با همراهی آقای وزیر به کمیسیون فرهنگی رفتیم ولی از آن‌جا که ایشان قانع نشد باز هم باید در صحن علنی مجلس حاضر شویم.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که با وجود هماهنگی‌هایی که با نمایندگان مجلس شده بود این مخالفت‌ها چقدر بر روند کاری سازمان سینمایی تاثیرگذار است گفت: به هر حال بی‌تاثیر نیست. وقت ما کم است و کارمان زیاد و این مسائل هم بیشتر وقت ما را می‌گیرد. متاسفانه گاهی باید توضیح واضحات بدهیم. اما از سوی دیگر این سوال‌ها برایمان عادی است که نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند و ما هم باید پاسخ بدهیم.

به گزارش ایسنا روز یکشنبه 25 مردادماه تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری تهران امضا شد که به موجب آن تعهداتی از سوی هر دو طرف شکل گرفت. این تفاهم‌نامه با هدف توسعه فرهنگی استان تهران و در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان برای تقویت و ارتقای فعالیت‌های سینمایی نوشته شد. از جمله موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه مطرح شده کمک به تقویت و توسعه فعالیت‌های دفاتر انجمن سینمایی جوانان در استان تهران، تقویت بودجه استانی و ملی فعالیت‌های سینمایی در این استان، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران برای ایجاد سالن‌های سینما و ... است.

رییس سازمان سینمایی با ابراز خرسندی از نگارش این تفاهم‌نامه یادآور شد: اگر می‌خواهیم مساله سینما در ایران حل شود نیازمند یک اراده جمعی هستیم و مدیریت کلان کشور باید پای سینما بیاید چون سازمان سینمایی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم اساسا دولتی فرهنگی است خاطرنشان کرد: دستور وزیر فرهنگ است که در تمام استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران امضا شود تا به موجب آن بخش خصوصی را فعال کنیم چرا که تنها راه نجات سینما همین است.

او همچنین تاکید کرد: مدیریت کلان کشور باید پای کار بیاید تا همه احساس کنند این مدیریت خواستار سینماست.

ایوبی همچنین از تشکیل شورای مشترکی میان سازمان سینمایی و استانداری تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: همیشه این خطر وجود دارد که این تفاهم‌نامه فقط روی کاغذ بماند و جنبه اجرایی پیدا نکند اما با تشکیل این شورا تلاش می‌کنیم تا تمام بندهای این تفاهم‌نامه به اجرا برسد و خوشبختانه اداره کل ارشاد استان تهران که یکی از اعضای حاضر در این شورا است فعالیت خوبی دارد.

او از رسیدگی به وضعیت شهرستان‌های استان تهران به عنوان یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه یاد کرد و افزود: بسیاری از شهرستان‌های تهران وضعیت نامطلوبی دارند اما امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه سالن‌های فرسوده را بازسازی کنیم و به تجهیز سالن‌های موجود بپردازیم تا سینما در سبد کالای مردم قرار بگیرد. در کنار این‌ها طرح سینما کارت هم اجرا خواهد شد.

این تفاهم‌نامه بین حسین هاشمی استاندار تهران و حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی منعقد شد. همچنین کمیته استانی سینما به ریاست استاندار تهران و دبیری مدیرکل ارشاد استان تشکیل خواهد شد و رمضانعلی حیدری خلیلی نماینده سازمان سینمایی در این کمیته خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان