arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

امارات، نخستین مقصد گردشگردی تا سال 2021

کارشناسان رشد 70 درصدی را برای کشور امارات در حوزه گردشگری و تا سال 2021 میلادی پیش‌بینی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سومین کنفرانس سالانه «ویژن» در امارات که به مبحث صنعت گردشگری می‌پردازد، «فیل شفرد» کارشناس گردشگری اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم که بازار گردشگری امارات تا سال 2021 با رشد 70 درصدی به جذب 45 میلیون نفر برسد که از این میان، 31 میلیون گردشگر خارجی خواهند بود.

وی ادامه داد: امارات از پیش یکی از بازارهای پیشگام در عرصه گردشگری بوده و برای سه میلیارد نفر از مردم جهان در دسترس‌ترین مرکز گردشگری با مسافت 4 ساعت پرواز است که از این حیث بی‌رقیب است. امارات تا سال 2021 با استفاده از سایر قابلیت‌های خود می‌تواند به کشور اول رقابت‌کننده در گردشگری جهان بدل شود.

این کارشناس حوزه گردشگری و اوقات فراغت در ادامه افزود: در حالی که ظرفیت‌های بسیاری در امارات وجود دارد، اما موفقیت نهایی آن‌ها منوط به همکاری میان هتل‌ها، بخش حمل و نقل و سایر حوزه‌ها است.

کارشناسان معتقدند در صورتی که امارات بتواند به اهداف برنامه‌ریزی شده خود دست یابد، در سال 2021 میلادی 18 میلیون نفر را تنها از طریق پارک‌های موضوعی جذب خواهند کرد، در حالی که هم اکنون سنگاپور سالانه 6.7 میلیون نفر و هنگ‌کنگ 15 میلیون نفر را از این طریق جذب می‌کنند.

امارات ساخت چندین پارک و اقامتگاه‌ گردشگری، موزه ابوظبی و همچنین ساخت جزیره رویایی را تا سال 2018 در برنامه دارد و همچنین پروژه 10 پارک موضوعی بزرگ، دو پارک سافاری و سه موزه‌بین‌المللی نیز هم‌اکنون در امارات در حال ساخت است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان