arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

ادعای راديو اسرائيل: موافقت «حماس» با آتش‌بس 8 ساله مقابل رفع حصر غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع وابسته به جنبش حماس از موافقت اين جنبش با آتش‌بس ۸ ساله در مقابل شکست حصر غزه خبر دادند.

منابع عالي‌رتبه در جنبش حماس اعلام کردند بيشتر اعضاي شوراي اين جنبش در نشستي در نوار غزه با پيشنهاد «توني بلر» فرستاده سابق کميته چهارجانبه صلح خاورميانه درباره آتش‌بس طولاني‌مدت با رژيم صهيونيستي موافقت کرده‌اند.

راديو رژيم صهيونيستي به نقل از منابع فلسطيني وابسته به حماس اعلام کرد پيشنهاد مذکور به موافقت اسرائيل با ايجاد گذرگاه آبي ميان نوار غزه جزيره قبرس تحت نظارت رژيم صهيونيستي اشاره دارد.

همچنين بر اساس توافق مذکور، اسرائيل با برداشتن محاصره غزه و اجازه کار هزاران کارگر فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغالي در مقابل توقف حفر تونل‌ها در مرزها و شليک موشک به سمت اين اراضي به مدت 8 سال موافقت خواهد کرد.

راديو رژيم صهيونيستي در ادامه اعلام کرد که موضوع آتش‌بس در مرکز بحث رهبران حماس و جهاد اسلامي در نوار غزه (در ديروز يکشنبه) بوده است. در همين راستا «احمد يوسف» يکي از اعضاي ارشد حماس اعلام کرد تماس‌هاي غيرمستقيمي ميان حماس و اسرائيل درباره آتش‌بس طولاني مدت در نوار غزه گامي بزرگ رو به جلو داشته و بزودي خبري درباره پيشرفتي جديد در اين امر اعلام مي‌شود.

«ياسين اکتاي» مشاور «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزير ترکيه نيز اعلام کرد غزه به سمت توافقي فراگير در مسأله برداشتن محاصره غزه، بازگشايي معابر و رسيدن به آتش‌بس با رژيم صهيونيستي به پيش مي‌رود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان