arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

دستگیری پنج سارق خشن تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری پنج سارق خشن منازل که با حمله به خانه شهروندان و بستن دست و پای آنان اقدام به ربودن اموال گران‌بها و وجوه نقدشان کرده بودند، خبر داد.

در تاریخ سوم اسفندماه پارسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت به‌عنف منزل به کلانتری 154 چیتگر اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد چند جوان سارق، با تهدید چاقو، قمه و میله آهنی وارد خانه‌ای در منطقه ویلاشهر شده و پس از بستن دست، پا و دهان صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت سکه های طلا، جواهرات و وجه نقد مجموعا به ارزش تقریبی 13 میلیون تومان کرده و متواری شده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به‌عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 21 چهار جوان ناشناس وارد منزل من شده و با قمه، چاقو و میله آهنی اقدام به تهدید من و اعضای خانواده ام کردند و پس از محبوس کردن همه ما در یک اتاق و بستن دست و پای ما اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه کردند.

با آغاز رسیدگی به پرونده و در شرایطی که تحقیقات برای شناسایی هویت سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، سرقت مشابه دیگری این بار در منطقه مرزداران به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. در این سرقت نیز به همان شیوه سرقت منطقه ویلاشهر ، چند جوان با تهدید چاقو و قمه وارد خانه ای متعلق به یک پیرمرد و پیرزن در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی شده و در شرایطی که در زمان سرقت تنها این پیرمرد و پیرزن در مجتمع حضور داشتند، ضمن ورود به عنف به داخل خانه اقدام به بستن دست و پا و نهایتا سرقت بیش از دو میلیارد تومان طلا، سکه دلار و وجوه نقد د اخل دو گاوصندوق کرده و از محل متواری شده بودند.

مالباخته در حالی که همسرش همچنان تحت نظر پزشک قرار دارد، با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: سارقان بدون آنکه متوجه شان بشویم ، وارد خانه شدند؛ آنها ابتدا به سراغ همسرم در داخل بالکن خانه رفته و چشم و دهان او را گرفته و به داخل خانه آورده و اقدام به بستن دست و پا و دهانش کردند سپس به داخل اتاق آمده و در حالیکه من در حال استراحت بودم ، اقدام به بستن دست و دهان و چشمان من کردند و یک نفر از آنها با میله آهنی ضربه‌ای به گردنم زد و با تهدید اقدام به گرفتن کلید یکی از گاو صندوق ها کرد و پس از سرقت تمامی محتویات داخل اولین گاوصندوق، دومین گاو صندوق را که کلیدش نزد پسرم بود و در زمان سرقت در خارج از کشور بود با خود بردند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت های انجام شده، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار به‌ویژه در ارتباط با ارتکاب جرایم خشن و سرقت‌های به‌عنف موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت‌های به‌عنف به نام سعید 30 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم به‌عنف دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی تصویر سعید توسط شکات پرونده، شناسایی دیگر اعضای گروه سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و چهار بچه محل سعید در منطقه شهریار به نام های پرویز . ب 25 ساله، بهزاد . ن 27 ساله، وحید . الف 26 ساله و علیرضا . م 25 ساله، به عنوان دیگر اعضای گروه سارقان به‌عنف منازل مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بررسی سوابق هر چهار متهم نیز نشان داد که بارها به اتهام ارتکاب جرایم خشن به ویژه سرقت های به‌عنف منزل زورگیری و کیف قاپی بدستگیر و روانه زندان شده اند.

با شناسایی تمامی اعضای گروه، هر پنج متهم در چند عملیات همزمان در مخفیگاه هایشان در منطقه شهریار دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند؛ سرکرده گروه که سعید نام داشت و همدستانش در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان و همچنین پس از شناسایی دقیق از سوی دو شاکی چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتنند و صراحتا به سرقت های به‌عنف هر دو منزل در مناطق ویلاشهر و مرزداران و همچنین سرقت های مشابه در فردیس، کرج، رباط کریم و شهریار اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این نکته که محل سکونت افراد به هیچ عنوان محلی مناسب برای نگهداری اموال باارزش آن هم به مبلغ بیش از دو میلیارد تومان نیست، در توضیح پرونده سرقت مرزداران گفت: در تحقیقات به‌عمل آمده از متهمین مشخص شد که اعضای این گروه با اطلاع دقیق از وجود دو گاوصندوق در داخل منزل و پس از به‌دست آوردن کلید منزل شاکی اقدام به ارتکاب این سرقت کرده اند که در حال حاضر اقدامات پلیسی برای دستگیری یکی از بستگان شاکی پرونده که با این افراد برای سرقت دو میلیارد تومانی مشارکت داشته و در حال حاضر متواری است، در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

داوودفرد، افزود: با توجه به سوابق اعضای این گروه در ارتکاب جرایم خشن و اعتراف صریح آنها به ارتکاب سرقت های به‌عنف در تهران و سایر شهرستان‌های اطراف تهران و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر پنج نفر از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان