arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

عراقچی: توافق هسته‌ای نتیجه توانمندی‌های ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: توافق هسته‌ای نتیجه توانمندی‌های ایران است و این توانمندی‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت.

 سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران عصر سه‌شنبه در حاشیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که روز گذشته مقام معظم رهبری صحبت‌هایی را داشتند که مربوط به متن برجام بوده است و این که آمریکا قصد نفوذ به ایران را دارد نظر خود را بفرمایید افزود: بنده فکر می کنم که بیانات مقام معظم رهبری کاملا گویا و روشن بوده است. نفس این مذاکرات نشان دهنده یک مبارزه مستمر با استعمار جهانی و با زیاده طلبی کشورهای به ظاهر قدرتمند است که آن‌ها می‌خواستند مردم ایران را از حقوق خود محروم کنند.

او تصریح کرد: نتیجه این مذاکرات یک نبرد 12 ساله بود که نتیجه آن رسیدن حقوق مردم ایران به حق‌شان بود. آن‌ها می‌خواستند ما را از حق خود محروم کنند و این مردم بودند که با ایستادگی در برابر آن‌ها موفق شدند و دربرابر زورگویی‌های آن‌ها ایستادند.

عراقچی گفت: این توافق نتیجه توانمندی‌های ایران است و این توانمندی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و روز به روز قوی‌تر خواهد شد و مطمئنا با استفاده از فرصت‌هایی که در توافق ایجاد می‌شود ما می‌توانیم در سطح منطقه و بین‌المللی بهتر و بالاتر ظاهر شویم. صرف نظر از این که این توافق در راه‌حل قانونی به تصویب برسد یا نرسد مهم این بود که 6 کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مجبور شدند در مقابل جمهوری اسلامی به خط شوند و در مقابل نمایندگان مردم ایران بنشینند و به دنبال یک راه حل مذاکراتی باشند و همه تحریم‌های خود را کنار بگذارند. این نشان‌دهنده عزت مردم ایران است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان