arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
جروزالم پست:

آشتی ایران با محمود عباس، قهر با خالد مشعل / تهران سفیر غیر مقیم برای کشور فلسطین تعیین می کند

ایران اخیرا در اعتراض به سفر ماه گذشته خالد مشعل ، یکی از مقام های حماس به عربستان سعودی ، سفر از پیش برنامه ریزی شده اش را به تهران لغو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آشتی ایران با محمود عباس، قهر با خالد مشعل / تهران سفیر غیر مقیم برای کشور فلسطین تعیین می کند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به نقل از مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین از تعیین سفیر غیر مقیم ایران به کشور فلسطین خبر داد.

به گزارش «انتخاب» ، جروزالم پست نوشت: « احمد مجدلانی ، یکی از مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران ، درباره امکان تعیین سفیر ایران در امان به عنوان سفیر غیر مقیم تهران به کشور فلسطین بحث و تبادل نظر کرده است. خبرگزاری معان واقع در بیت الحم ، به نقل از احمد مجدلانی ، عضو کمیته اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت ؛ وی هفته گذشته در جریان سفرش به تهران این موضوع را با ظریف در میان گذاشته است. مجدلانی به ایران رفته بود تا راه های تقویت روابط بین تهران و تشکیلات خودگردان را پس از امضای توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی بررسی کند.

وی افزود : گفتگوهایش در تهران حول سه محور قرار داشت. نخست تقویت روابط دوجانبه ، بحران در سوریه و مناقشه بین تشکیلات خودگردان و حماس. مجدلانی در این سفر ، نامه ای را از سوی محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان به حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران تحویل داد.

وی گفت : دو طرف همچنین توافق کردند در صحنه بین المللی برای مقابله با زرادخانه هسته ای و سلاح های کشتار جمعی اسرائیل همکاری کنند. مجدلانی هفته گذشته اعلام کرد عباس قرار است در ماه نوامبر برای گفتگو درباره تقویت روابط دو طرف به ایران سفر کند.

عباس آخرین بار در سال 2012 و برای شرکت در نشت کشورهای غیر متعهد به ایران سفر کرده بود. آشتی دوباره ی ایران و تشکیلات خودگردان در حالی اتفاق می افتد که گزارش هایی زیادی هست مبنی بر تیره شدن روابط بین تهران و حماس.

بر اساس گزارش ها ، ایران اخیرا در اعتراض به سفر ماه گذشته خالد مشعل ، یکی از مقام های حماس به عربستان سعودی ، سفر از پیش برنامه ریزی شده اش را به تهران لغو کردند.

نظرات بینندگان