arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰

سوریه، معترضان را "آشوب گر " خواند

وزارت کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد گروهی از آشوبگران به دارائی های دولت و بخش خصوص در شهر درعا در جنوب این کشور حمله و به آنها خساراتی وارد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد گروهی از آشوبگران به دارائی های دولت و بخش خصوص در شهر درعا در جنوب این کشور حمله و به آنها خساراتی وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ در این بیانیه آمده است، آشوبگران با حمله به چند بیمارستان و سوزاندن شماری از ساختمانهای دولتی و نیز ساختمانهای بخش خصوصی موجب ترس و رعب مردم شدند.

وزارت کشور سوریه همچنین در بیانیه خود با تاکید بر اینکه با عاملان اغتشاشات به شدت برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد، آشوبگران به سوی افراد پلیس تیراندازی کردند، اما افراد پلیس به منظور حفط آرامش مردم ، از خود واکنش نشان ندادند. وزارت کشور سوریه در ادامه تصریح کرد، یگانهای وابسته به این وزارتخانه همه امکانات و نیروی خود را برای حفظ جان مردم و برقراری آرامش و امنیت در این کشور بکار بسته است. در بیانیه وزارت کشور سوریه تاکید شده است، تیراندازی افراد ناشناس به افراد پلیس هیچ تلفاتی درپی نداشته است و این در حالی است که برخی از منابع خبری از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر خبر دادند.

برپایه این گزارش، وزارت کشور سوریه در بیانیه اش از اینکه اغتشاشات در شهر درعا همزمان با سفر هیات ارشد اعزامی دولت سوریه برای ابراز تسلیت به خانواد های قربانیان که در اغتشاشات روز جمعه گذشته جان باختند، ادامه داشته ، ابراز شگفتی کرد. همچنین وزارت کشور سوریه، اعلام کرد پس از اینکه کمیته تحقیق دستور آزادی جوانان بازداشتی در آشوبهای روز جمعه را صادر کرد، ادامه این اغتشاشات و عملیات تخریب نامفهوم است و برای متزلزل کردن آرامش و استقرار در سوریه تلقی می شود. گفتنی است، برخی رسانه های خبری، از ادامه عملیات خرابکارانه و اغتشاشات در شهر درعا برای سومین روز خبردادند، در این عملیات ، دفتر حزب بعث حاکم در سوریه، ساختمان دادگستری و دو شعبه وابسته به تلفن همراه وابسته به بخش خصوصی به آتش کشیده شد.

به گفته این منابع، در حالی که گروهی از مردم برای پایان قانون 50 ساله فوق العاده این کشور و برخورداری از آزادی سیاسی در مرکز شهر تجمع کردند، نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کردند.

برکناری استاندار درعا و محاکمه عاملان فساد اقتصادی هم از جمله خواسته های تجمع کنندگان بود.
نظرات بینندگان