arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

چه کسي رئيس کميسيون برجام مجلس مي شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کميسيون ويژه برجام در حالي پاي کار بررسي نتيجه مذاکرات هسته‌اي خواهد رفت که نخستين ماموريت آن انتخاب رييس و هيات رييسه اين کميسيون خواهد بود. با توجه به اينکه طبق قانون، اعضاي هيات رييسه مجلس نمي‌توانند به عضويت هيات رييسه کميسيون‌ها در بيايند عملا قرار گرفتن محمد‌حسن ابوترابي‌فرد براي چنين جايگاهي منتفي خواهد شد.

به اين ترتيب دو گزينه رياست براي اين کميسيون عبارت خواهند بود از علاالدين بروجردي و محمداسماعيل کوثري. دو چهره‌اي که گويا طيف موافق و منتقد برجام آنها را نامزد خود خواهند کرد. توازن ٩ به شش کميسيون به نفع منتقدان اما احتمال رياست کوثري بر اين مجموعه را تا حد زيادي قطعي مي‌کند.

او که در تمام ٢٣ ماه مذاکرات هسته‌اي از منتقدان جدي ديپلماسي دولت بود اکنون در اين مسند هم مي‌تواند رياست بر دو رييس خود در صحن علني و کميسيون امنيت ملي، يعني ابوترابي‌فرد و علاالدين بروجردي را تجربه کند و هم موضع محکم‌تري براي بيان انتقاداتش به دست بياورد. به همين منوال به نظر مي‌رسد که ديگر ارکان هيات رييسه اين کميسيون هم تا حد زيادي سهم منتقدان برجام شود.

از جمله سخنگوي کميسيون که مي‌تواند در هفته‌هاي آينده به يک چهره رسانه‌اي در ايران تبديل شود. اين سمت هم در کميسيون برجام دو نامزد خواهد داشت؛ سيد حسين نقوي حسيني و مهرداد بذرپاش. دو چهره‌اي که هر چند عضويت دو فراکسيون رقيب را پذيرفته‌اند اما بر سر موضع هسته‌اي موضعي واحد دارند و از روز اول در صف منتقدان اصلي مذاکرات بوده‌اند.

منبع : اعتماد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
این چه جور کمیسیونی هست ?????
نظرات بینندگان