arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

روحانی: مسجد جای سیاست هست ولی جای حزب نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه مسجد خانه حزب و جناح نیست بلکه خانه ملت و مردم است، گفت:‌مسجد فراتر از حزب و تشکل سیاسی است و همه را درون خود می پذیرد.

رئیس جمهور در اجلاس روز جهانی مسجد با تاکید بر اینکه مسجد جای سیاست هست اما جای حزب نیست، اظهار کرد: در مسجد باید مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و مشکلات جهان اسلام بیان شود اما یک مسجد نباید تبدیل به تبلیغی برای یک حزب شود چون در این صورت از هدف ایجاد وحدت و اتحاد میان امت اسلامی دور شده و حتی گاهی باعث تفریق مومنان می‌شود.

رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد خاطر نشان کرد: خاطره تلخ به آتش کشیدن قبله اول مسلمانان را در 46 سال گذشته از یاد نخواهیم برد که ماهیت متجاوزگر و تروریست و غاصب رژیم صهیونیستی را نشان داد و از طرف دیگر علامتی برای بیداری و هوشیاری ما بر حفظ هویت دینی و اسلامی و مراکز اخلاق و تعلیم و تربیت و ترویج احکام آسمانی بود.

روحانی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی خاطر نشان کرد: آیت الله مهدوی کنی نقش بسیار برجسته در ساماندهی امور روحانیت،‌مساجد،‌مدارس دینی و ساماندهی حرکت و نهضت اسلامی در کشور و تهران برای استقرار و مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از سال های اولیه دهه 50 از نزدیک با آیت الله مهدوی کنی آشنا بودم گفت:‌ در ماه رمضان سال 53 در مسجد آیت الله مهدوی کنی سخنرانی داشتم که صحبت های من باعث تعطیلی جلسه، فرار من و دستگیری ایشان شد و از همان ابتدا آیت الله مهدوی کنی با مزاح به من می گفت تو امسال هم خودت را گیر می اندازی و هم من را .

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همواره نام مرحوم آیت الله مهدوی کنی در صدر سرداران مجاهد و خدمتگزاران انقلاب اسلامی بوده است،‌تصریح کرد: امیدواریم خانواده و شاگردان این یار سفر کرده نگذارند جای ایشان در علم و دانشگاه و تربیت این فرزندان خالی بماند.

رییس جمهور در اجلاس جهانی روز مسجد گفت: مسجدی مسجد واقعی است که مرکز علم و مرکز برادری میان مسلمانان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: از مسجد مقاومت و ایستادگی برمی خیزد نه ظلم و تجاوز و خشونت و تفرقه.

روحانی با بیان اینکه مسجد برای ما مرکز بسیار مهمی است گفت:‌از دیرباز معماری اسلامی نشان می‌دهد که مسجد مهمان اصلی شهر و جامعه هست و خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اساس مسجد مرکز عبادت است، افزود:‌ نمی گویم در دنیای امروز مسجد جای مدرسه، دانشگاه، مراکز ورزشی و ... را بگیرد که هر کدام جای خود را دارد اما مسجد مرکزیت خاصی برای جمع مومنان و صالحان و تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین آمادگی جامعه برای مقاومت، معنویت، وحدت و فداکاری دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در گوشه و کنار دنیا مساجدی داریم که خطیب آن در تفرقه مسلمانان سخن می گوید، اظهار کرد: متاسفانه در دنیا مساجدی هستند که خطبای آن مذهب پر افتخار شیعه و شیعیان را کفر و کافر معرفی می‌کنند.و برای تفرقه میان فرق اسلامی و پیروان اهل بیت (ع) و شیعه و اهل سنت سخن می گویند و از این مساجد افرادی پرورش می یابند که در جامعه به خشونت و افراط و کشتن مردم افتخار کرده و آن را به دروغ راه جهاد اسلامی نام می نهند.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه مسجدواقعی، مسجد علم و تعلیم و تربیت و مرکز رحمت و برادری و وحدت میان مسلمانان است، خاطر نشان کرد: از مسجد مقاومت و ایستادگی بر می خیزد و نه ظلم و تجاوز و خشونت و تفرقه.

روحانی با بیان اینکه مسجد مکان سیاست اسلامی است، گفت:‌ مسجد در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی پیشتاز بود و امام (ره) همواره بیشتر سخنرانیهای مهمشان در مساجد بوده است پس مساجد موتور حرکت برای کاروان نهضت اسلامی و رسیدن به پیروزی در انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسجد نباید رنگ و بوی حزب و جناح و تشکل خاص به خود بگیرد بلکه باید رنگ اسلام باشد، افزود: جان و روح مسجد باید قرآن و اهل بیت (ع) و منافع کشور و دنیای اسلام باشد و مسجد باید مرکز اتحاد، وحدت و جذب باشد.

در حال تکمیل... .
نظرات بینندگان