arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

ترامپ در تعقيب هيلاري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از زمان آغاز كارزار انتخابات رياست‌جمهوري امريكا در سال ٢٠١٦ نظرسنجي‌هاي متفاوتي منتشر شده است اما تمامي آنها يك وجه اشتراك داشته و اينكه هيلاري كلينتون در مجموع پيروز انتخابات بوده است.

اما قابل ذكر است كه اگرچه در آخرين نظرسنجي سي‌ان‌ان، كماكان هيلاري كلينتون در صدر اين كارزار قرار دارد اما اين‌بار يك تغيير وجود داشته كه ممكن است موقعيت كلينتون را در انتخابات بيش از هر زمان ديگري به خطر بيندازد. در اين نظرسنجي جمهوري‌خواهان توانسته‌اند اختلاف خود را در رقابت‌ها با صدر جدول يعني هيلاري كلينتون كم كنند.

 دونالد ترامپ نامزد جمهوريخواه در اين نظرسنجي توانسته است ٤٥ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و اين در حالي است كه هيلاري با كاهش آرا، توانسته است ٥١ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. اختلافي شش‌درصدي كه هيلاري دارد، او را از حاشيه امن خارج مي‌كند چرا كه زمان زيادي تا انتخابات ٢٠١٦ باقي مانده است و هر اتفاقي مي‌تواند اختلاف آرا را كاهش داده يا برعكس كند.

آراي ترامپ در نظرسنجي‌اي كه ماه جولاي برگزار شده بود حدود ١٦ درصد كمتر از آراي هيلاري كلينتون بود اما حالا ترامپ اين اختلاف را رفته‌رفته با هيلاري كم كرده است و شكاف عميق ميان دموكرات‌ها و جمهوريخواهان در اين شرايط كمتر شده است.

هرچند كلينتون توانسته است كماكان اختلاف زياد خود با ديگر رقباي جمهوريخواه را حفظ كند و با ديگر رقيب خود يعني جب بوش فاصله ٩درصدي دارد. البته در يك ماه گذشته حمله‌هاي زيادي به كلينتون درخصوص انتشار ايميل‌هاي او در زمان تصدي وزارت خارجه وارد شد كه تاثير بسيار زيادي بر محبوبيت وي گذاشت.

محبوبيت هيلاري كلينتون در ميان دموكرات‌ها نيز با كاهش همراه بوده است. او نسبت به ماه گذشته نزديك به ١٠ درصد آراي خود را از دست داده در صورتي كه برني ساندرز توانسته است شانس خود را در نظرسنجي‌ها بالا ببرد. اما كلينتون كماكان به عنوان اصلي‌ترين گزينه براي رسيدن به كاخ سفيد به شمار مي‌آيد. هرچند زمان زيادي تا انتخابات و مشخص شدن گزينه نهايي نامزدها باقي مانده است اما بايد ديد كه آيا كلينتون مي‌تواند از بحراني كه طي يك ماه گذشته براي او ايجاد شده و باعث كاهش راي وي شده است به سادگي خارج شود يا خير.

منبع: اعتماد
نظرات بینندگان