arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

آژانس: نحوه دسترسی به مجتمع پارچین با الزامات این نهاد بین المللی سازگار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه نمی تواند جزئیات توافق محرمانه اش با ایران را بیان کند، اعلام کرده که از روند دسترسی به مجتمع نظامی پارچین راضی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سرج گس» یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز(پنجشنبه) در واکنش به گزارش های منتشر شده درباره جزئیات توافق محرمانه این نهاد بین المللی با ایران گفت: «توافق جداگانه با ایران با الزامات مورد تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی سازگار است.»

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پنجشنبه اعلام کرد که خبر منتشر شده مبنی بر اینکه ایران می تواند از کارشناسان خود برای بازرسی تسلیحاتی در این کشور استفاده کند، به درستی بیان نشده است.

آسوشیتدپرس به نقل از آمانو اعلام کرد: توافقات انجام شده به لحاظ فنی دقیق و منطبق با روال معمول ما است و به هیچ وجه استانداردهای ما را به خطر نمی اندازد.

آمانو با تاکید بر اینکه توافق های جداگانه به موجب نقشه راه مورد قبول ایران و آژانس، محرمانه است، افزود: وظیفه قانونی دارم که این توافقها را فاش نکنم؛ همان وظیفه ای که در مورد صدها توافقاتی از این دست برعهده من است.
در همین حال، یک دیپلمات غربی به رویترز گفت که مطمئن هستم آژانس وظیفه خود در مورد ایران را به درستی انجام می دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان