arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

شمخانی: ضرورت حفظ هوشیاری پس از مذاکرات هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی حفظ هوشیاری در مسیر شناخت و خنثی‌سازی تمایلات دشمن برای نفوذ و لطمه وارد کردن به امنیت کشور در شرایط پس از پایان مذاکرات هسته‌ای را از ضروریات غیر قابل اجتناب دانست.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با تقدیر از تلاش‌های علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه تبریز که نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت علمی کشور داشته است، بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه ها با بخش های تولیدی، اقتصادی و تجاری سازی پژوهش و اختراع ها و توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دانش و ظرفیتهای علمی کشور یکی از ارکان اصلی توان نرم جمهوری اسلامی و زیرساخت اصلی برای تقویت اقتدار نظام است.

وی افزود: اقتدار علمی رو به تعالی در کنار نیروهای مسلح آزموده و جامعه مقاوم در برابر تحریم ها و نفوذ دشمن،جایگاه بی بدیلی را برای کشورمان در سطح منطقه ایجاد نموده است.

دریابان علی شمخانی با اشاره به نقش ارزنده دانشگاه در شرایط پسا تحریم افزود: کمک به حل ریشه ای مشکلات اقتصادی از طریق افزایش بهره وری و کارآمدی و همچنین ارایه مدلهای بومی برای قدرت سازی در عرصه تعاملات بین المللی از اصلی ترین وظایف دانشگاه ها درشرایط جدید است.

شمخانی همکاری تنگاتنگ و گسترده میان دانشگاه و نیروهای مسلح را یکی از نمونه های رشد و گسترش دانش و صنعت دانست که نتیجه آن تحکیم پشتوانه علمی روزآمد در نیروهای مسلح و توسعه قدرت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: همه ما مسئولیم که به درستی هشدارها و راهبردهای ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری را درک نموده و فراتر از جناح ها و دسته بندی ها به وظایف ملی خود در مسیر ایجاد آینده ای روشن تر از امروز عمل نماییم.

وی با تشریح چارچوبها و اصول حاکم بر مذاکرات جمهوری اسلامی با 1+5 و همچنین تبیین ماهیت حقوقی متن برجام افزود: جمهوری اسلامی ایران با دست پر و پشتوانه محکم حمایت مردمی در مذاکرات حاضر شد و با استفاده هوشمندانه و مدبرانه از ظرفیتهای دیپلماسی توانست به توافق متوازنی دست یابد.

شمخانی گفت:حفظ هوشیاری در مسیر شناخت و خنثی سازی تمایلات دشمن برای نفوذ و لطمه وارد کردن به امنیت کشور از ضروریات غیر قابل اجتناب در شرایط پس از پایان مذاکرات هسته ای است.
نظرات بینندگان