arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

رييس پنتاگون: گوآنتانامو بايد پيش از رفتن اوباما تعطيل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير دفاع آمريکا با اشاره به زندان گوآنتانامو در کوبا تاکيد کرد که اين پايگاه نظامي بايد پيش از پايان رياست جمهوري باراک اوباما تعطيل شود.

اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا گفت: زندان ارتش آمريکا در خليج گوآنتانامو به ابراز تبليغاتي براي فعاليت‌هاي تروريستي تبديل شده و بايد آن را پيش از پايان دوران رياست جمهوري باراک اوباما بست. وزارت دفاع آمريکا با جديت به دنبال تاسيسات بازداشت جايگزين است. اين مساله‌اي نيست که ما بخواهيم آن را براي رييس‌جمهوري آتي بگذاريم.

رييس پنتاگون در جمع خبرنگاران تاکيد کرد که کاخ سفيد براي بستن گوآنتانامو همچون روزهاي نخستين روي کار آمدن اوباما مصمم است و در حال کار بر روي مراحل نهايي است.

وي گفت: تا زماني که اين تاسيسات بازداشت باز باشد، يک ابزار تبليغاتي براي تروريست‌ها خواهد بود. اين کار هزينه‌بر است اما مساله‌اي نيست که رييس‌جمهوري آمريکا بخواهد آن را براي جايگزين خود باقي بگذارد.

به گفته وي، مقام‌هاي دفاعي آمريکا مراکزي در کانزاس و کاروليناي جنوبي را به عنوان مقصد زندانيان گوآنتانامو در نظر گرفته‌اند. اشتون تاکيد کرد: ما ظرف هفته‌هاي آتي مراکز ديگري را مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم.

هرگونه انتقال زندانيان گوآنتانامو به سايت‌هايي در داخل خاک ايالات متحده آمريکا با بحث‌هاي داغ و جنجالي در کنگره روبه‌رو خواهد شد اما کارتر گفت که وزارتخانه وي قصد دارد تا طرح جامعي را به قانونگذاران ارايه دهد تا آنها تصميم بگيرند.

تعطيلي گوانتانامو يکي از وعده‌هاي انتخاباتي اوباما بود.

منبع : شفقنا
نظرات بینندگان