arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

امام‌جمعه ایلام: تضعیف دولت خلاف نظر رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام‌جمعه‌ی ایلام گفت: تضعیف دولت کار درستی نیست و هر کس با هر انگیزه و سلیقه‌ای دولت را تضعیف کند خلاف نظر امام و رهبری عمل کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی ایلام با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار کرد: 45 سال پیش در چنین روزی رژیم اشغال‌گر قدس بیت‌المقدس را به آتش کشید و جنایتی دیگر به جنایات این رژیم کودک‌کش اضافه شد.

وی با بیان این‌که مسجد در نظام اسلامی و تعالیم دین مقدس اسلام جایگاه والایی دارد، تصریح کرد: مسجد کانون تعلیم و تربیت، کسب تقوا، مظهر و حدت و همدلی و همزبانی مسلمانان و مقدس‌ترین مکان برای عبادت و ظهور و بروز همه‌ی خوبی‌ها و مکانی برای نشان دادن قدرت اسلام است.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ادامه داد: آغاز انقلاب از مسجد بود و امام خمینی(ره)، با سخنرانی در مسجد اعظم قم انقلاب علیه نظام ستم‌شاهی را آغاز کردند و این مکان مقدس در دوران دفاع مقدس محل اعزام نیروهای مردمی و بسیج بود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به آغاز هفته‌ی دولت از دوم شهریورماه گفت: این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی خدمات دولتمردان است و همه‌ی دولت‌ها از آغاز انقلاب در همه‌ی عرصه‌ها به‌نظام و مردم خدمت کرده‌اند و آنچه امروز داریم مرهون تلاش دولت‌ها بوده و دولت یازدهم مانند دیگر دولت‌ها مورد حمایت مردم و رهبری است.

لطفی وجود رابطه‌ی عاطفی میان دولت‌ها و ملت ایران را ویژگی خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: تضعیف دولت کار درستی نیست و هر کس با هر انگیزه و سلیقه‌ای دولت را تضعیف کند خلاف نظر امام و رهبری عمل کرده است.

وی با اظهار تأسف از تضعیف دولت در روزهای گذشته توسط دو نفر از حامیان فتنه آن‌هم با ادبیات بی‌ادبانه در ایلام گفت: من تعجب می‌کنم از عده‌ای که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند، اما وقتی خواسته‌های گروهی و سیاسی آنان تأمین نمی‌شود به شخص رئیس‌جمهور آن‌هم به خاطر این‌که می‌گوید «من به هیچ حزبی وابسته نیستم» توهین می‌کنند، ما این دو نفر را که به ایلام آمدند را می‌شناسیم. از حامیان فتنه هستند و از تلاش برای برداشتن حصر سران فتنه سخن می‌گویند و به‌جای توبه کردن و عذرخواهی از مردم کورکورانه و احمقانه موضع‌گیری می‌کنند.

امام‌جمعه ایلام خطاب به این افراد گفت: این دولت منتخب مردم است و معلوم بود که شما در انتخابات دنبال چه کسی بودید. شما با دکتر روحانی مخالف بودید و الان هم مخالف هستید. توده‌های مردمی که نه حزب‌گرا هستند و نه در فتنه 88 علیه نظام اقدام کردند رئیس‌جمهور را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه از دعوت این افراد به استان تعجب می‌کنم، تصریح کرد: شما که داعیه‌ی طرفداری از دولت را دارید چرا از عناصر ورشکسته‌ی سیاسی ناکام در فتنه‌ی 88 دعوت می‌کنید تا اراجیف ببافند.

لطفی ادامه داد: اگر اصولگراها این‌گونه اظهارنظر کنند حرف دیگری است اما اگر از اردوگاه اصلاح‌طلبان علیه دولت این‌گونه حرف‌ها زده شود جای تعجب دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید همه‌ دست‌به‌دست هم بدهیم تا به این دولت که با مشکلات عدیده و چالش‌های اقتصادی مواجه است کمک کنیم، تضعیف کردن بی‌انصافی است و از شما که امام‌گرا هستید بعید است، هر چند بارها ثابت کرده‌اید این‌گونه نیست و نمونه‌ی آخر هم نامه‌نگاری این افراد به آمریکا برای تشدید تحریم‌هاست، یعنی همان چیزی که ما بارها از این تریبون بیان کرده‌ایم که تحریم‌ها فقط مربوط به بحث هسته‌ای نیست، شکست در فتنه‌ی 88 عامل اساسی در این تحریم‌هاست و این اسناد شعارهای فریبنده به‌ظاهر امامگرایان را برملا می‌کند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد اظهار کرد: کودتای 28 مرداد از وقایع غم‌انگیز در تاریخ سیاسی ایران است که دولت دکتر مصدق که به‌ظاهر دولتی مردمی بود به‌وسیله‌ی این کودتا برکنار شد.

وی به بهره‌گیری کودتاچیان از اراذل‌ و اوباش و در رأس آنان «شعبان بی‌مخ» اشاره و تصریح کرد: کم‌کم کودتای نظامی دولت مصدق را برکنار کرد که یکی از عوامل عدم مقاومت دولت، جدایی مصدق از رهبر دینی نهضت یعنی آیت‌الله کاشانی بود که باز خیانت روشنفکران غرب‌گرا در اینجا خود را نشان داد.

امام‌جمعه‌ی ایلام با بیان این‌که بین کودتای 28 مرداد و فتنه‌ی 88 تشبیه جالبی وجود دارد، تصریح کرد: کودتای 28 مرداد آئینه‌ی عبرت است، من از همه‌ی کسانی که اهل مطالعه هستند می‌خواهم با مقایسه‌ی این دو واقعه دریابند که فتنه‌گران دنبال چه بودند، در 28 مرداد کودتا علیه مردم و مرجعیت بود و موفق شدند اما در فتنه‌ی 88 کودتا علیه امام، انقلاب، نظام و رهبری توسط همراهان دیروز امام و خائنان امروز امام بود که بسترسازی کردند و به بهانه‌ی تقلب فرضی و خیالی در انتخابات آشوب خیابانی راه انداختند و کم‌کم علائم و نشانه‌هایی از حضور بیگانگان در این فتنه آشکار شد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ادامه داد: قطعاً مدیریت رهبر معظم انقلاب در طول 8 ماه، بصیرت و آگاهی مردم و حمایت مردم این کودتا در حماسه‌ی 9 دی خنثی شد و چشم فتنه درآمد و ریشه‌ی آن خشکانیده شد.

وی تصریح کرد: از براداران اصلاح‌طلب ایلام که افراد عاقلی هستند می‌پرسم چرا افرادی را دعوت می‌کنید که دولت را تضعیف کنند؟ این دولت مورد حمایت رهبری است و این افراد با رهبری عناد و دشمنی دارند و تضعیف دولت را در دستور کار خود قرار داده‌اند که باید مواظب بود.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به‌روز صنایع دفاعی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های پیشرفت در هر کشوری صنعت دفاعی آن بشمار می‌رود و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه گام‌های اساسی برداشته‌شده است و آمریکا با آگاهی از این توانمندی‌ها جرأت تعرض و هجمه به میهن اسلامی نخواهد داشت.

امام‌جمعه ایلام در خصوص وضعیت آب در ایلام تذکر داد و از مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به توزیع عادلانه‌ی آب در شبکه‌های توزیع اقدام کنند تا هیچ یک از محله‌های شهر ایلام بدون آب نمانند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان