arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

۳ سناریو برای درآمد نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دو مجوز مجلس به دولت برای پرداخت اعتبارات طرح‌های عمرانی بیان داشت: مجوز انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت فروش نرفته در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده و با توافقی که با دولت صورت گرفته مسئولان می‌توانند خارج از سقف به پیمانکارانی که مطالبات زیادی به خصوص در بخش راه و تولید نیرو دارند پرداخت کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های عمرانی از پول‌های بلوکه شده سهمی خواهند داشت عنوان کرد: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد حدود 6 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده سهم دولت است. در زمان بودجه این عدد را مقداری کمتر داشتیم و به دلیل آنکه بودجه سال جاری سطحی بوده، در سطح دوم این رقم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در ظاهر بودجه سه سقفی بوده اما در عمل دو سناریو دارد که نفت 45 دلاری و 54 دلاری داریم اما تا فروش نفت 72 دلار و بالاتر از آن نیز پیش‌بینی شده است.اکنون درآمد 4 ماهه محقق شده است اما مشکل نقل و انتقال آن وجود دارد.تاجگردون در مورد اینکه آیا هزینه کرد 6 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده دولت در بودجه 94 وجود دارد گفت: تکلیف این موضوع با فروش نفت‌هایی که در سال 93 و 94 فروخته و می‌شود در بودجه مشخص است و اگر تا سقفی که بودجه را تعیین کردیم محقق شود هزینه خواهد شد و بیشتر از آن نیز به حساب ارزی می‌رود.


نظرات بینندگان