arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

کلاهبرداری «هشوتن» با وعده تور ارزان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردی که با دادن وعده تورهای ارزان قیمت دست به کلاهبرداری‌های سریالی زده بود، دستگیر شد.  چندی پیش پرونده‌های مشابه‌ای پیش روی پلیس فتا قرار گرفت که نشان می‌داد مالباختگان از فردی تورها یا بلیت‌هایی به مقاصد مشهد و کیش را خریداری کرده‌اند اما پس از واریز مبلغ، یا گوشی فرد فروشنده از دسترس خارج شده یا بلیت جعلی بوده است.

شاکیان در اظهاراتی مشابه به ماموران اعلام کردند که در سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی با فردی به نام «هشوتن» آشنا شده و این فرد ادعا کرده به دلیل ارتباطی که با آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی دارد می‌تواند تورهای دقیقه نودی و لحظه‌آخری را با نصف قیمت برایشان خریداری کند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این متهم برای برخی از شاکیان بلیتی جعلی را از طریق ایمیل ارسال کرده و برخی دیگر از شاکیان نیز پس از واریز پول به حساب مرد کلاهبردار دیگر موفق به صحبت با وی نشده‌اند.

با کسب این اطلاعات تیمی از کارآگاهان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از شیوه مهندسی معکوس و دیگر شیوه‌های پلیسی متهم را در تاریخ ٢٧ خردادماه دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

تحقیقات از متهم ٣١ ساله که خود را «هشوتن» می‌نامید مشخص کرد وی سابقه‌دار بوده و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری مدتی را در زندان سپری کرده است.  متهم در اعترافات خود به ٩ کلاهبرداری از شهروندان تهرانی به بهانه فروش بلیت یا تورهای کیش یا مشهد مقدس اعتراف کرد.

 به‌رغم این‌که متهم به این تعداد کلاهبرداری اعتراف کرده اما در بررسی از سیستم‌های نرم‌افزاری وی مشخص شد که این فرد با همین عنوان هشوتن از شماری ساکنان زنجان، قم، مشهد و...   نیز کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تحقیقات ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده و پس از حضور در فرودگاه از خیالی و جعلی بودن بلیت خود مطلع شد‌ه‌اند خواست چنانچه که مشخصات فرد کلاهبردار با این فرد مشابه است از طریق مراجعه یا تماس با پلیس فتای تهران بزرگ موضوع را اطلاع دهند.   رئیس پلیس فتای پلیس تهران بزرگ در هشداری به شهروندان گفت:  تورهای ارزان قیمت و لحظه‌آخری موضوعی است که در برخی از آژانس‌های مسافرتی رواج داشته و به این معنا نیست که تمام تورهای لحظه‌آخری به منظور کلاهبرداری از شهروندان تبلیغ می‌شود بنابراین لازم است کسانی که قصد خرید تورها یا بلیت‌های ارزان قیمت را دارند پس از تماس با شماره تلفن‌های تبلیغاتی حتما آدرس و شماره تلفن ثابت آژانس مسافرتی را دریافت کرده و پس از اطمینان از صحت وجود چنین آژانسی اقدام به خرید بلیت کنند. بنابراین هیچ گاه شهروندان نباید با صرف یک شماره تلفن همراه و ادعای فردی ناشناس که می‌گوید می‌تواند بلیت‌ها یا تورهای ارزان قیمت خریداری کند به وی اعتماد کرده و مبلغی را پرداخت کنند.

منبع: شهروند
نظرات بینندگان