arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

استیضاح در مجلس رنگ و لعاب سیاسی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش فاقد رنگ و لعاب سیاسی است و تنها به واسطه مسایل معیشتی معلمان کشور صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، عباس مقتدایی خوراسگانی روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در شهرستان تربت حیدریه افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمک خوبی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان شد.

وی گفت: گواه این موضوع آن است در زمان استیضاح دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، وقتی که دکتر روحانی در صحن علنی مجلس اعلام کرد: صدای دلسوزان مجلس برای رفع مشکل فرهنگیان را شنیدم.

مقتدایی افزود: لذا در آن جلسه از اسیضاح وزیر صرف نظر کردیم و مقرر شد در کمیسیون های مشترک به وضعیت شغلی و صنفی معلمان بپردازیم.

وی با بیان اینکه در مجلس کارهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان صورت گرفته، گفت: در عین حال معتقد هستم هنوز خیلی کارها بر روی زمین مانده است.

مقتدایی افزود: این بدان خاطر است که مجلس طرح هایی را به تصویب می رساند که لایحه آن توسط دولت به مجلس ارجاع شود و تا زمانی که چیزی به ما نرسد، نمی توانیم اقدامی صورت دهیم در عین حال خیلی از مواقع طرح هایی را خودمان به دولت می سپاریم تا اجرا کند.

عضو دیگر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تربت حیدریه نیز گفت: واقعیت آن است که اگر هنوز بسیاری از مشکلات معلمان برطرف نشده، هم دولت و هم مجلس مقصر هستند.

ابوالقاسم خسروی سهل آباد افزود: اشکل مجلس آن است که هنوز به معلمان به چشم یک کارمند عادی نگاه می کند، در حالی که معلمان نقطه آغاز تحول در تمامی ابعاد در یک کشور هستند.

وی گفت: این در حالی است که هنوز سهمی برای پژوهش و تحقیق این گروه قایل نیستیم و به اهمیت این موضوع پی نبرده ایم که اگر امروز عزت، افتخار و سربلندی در عرصه های جهانی نصیب نظام جمهوری اسلامی شده، به واسطه نوع تعلیم و تربیتی است که معلمان به فرزندان این مرز و بوم داده اند.

خسروی به موضوع استیضاح نیز اشاره کرد و گفت: از بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کلیه وزیران آموزش و پرورش استیضاح شده اند و این بواسطه آن است که دولت ها نگاه ویژه ای به معلمان نداشته اند.

وی همچنین به رای اعتماد ندادن مجلس به دکتر نجفی کاندیدای وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نجفی به چند دلیل رای نیاورد که دلیل نخست آن مشکلات قلبی او بود.
خسروی گفت: نجفی 18 سال ارتباطش با آموزش و پرورش قطع شده بود و در لحظه آخر رای گیری با وجودی که با ایشان همکاری کردیم، اما خودش گفت: 'نمی خواستم بیایم از من خواسته شده که این مسوولیت را قبل کنم'.

در این جلسه نماینده معلمان تربت حیدریه گفت: زمزمه استیضاح مجدد دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش بوی سیاسی کاری می دهد.
حسین ناصری افزود: بیمه معلمان هنوز وجاهت قانونی ندارد و پاداش های معلمان به صورت قسطی پرداخت می شود.

نماینده انجمن اولیا و مربیان نیز گفت: آموزش و پرورش به تخصص و تجارب ما اهمیت قائل نمی شود و بسیاری از تصمیم گیری ها بدون حضور معلمان صورت می گیرد.
محمد رضا تقی نژاد افزود: امروز ما بیشتر از آنکه نگران وضعیت تحصیلی فرزندان خود باشند نگران سلامت جسم و روح و بنیان های فکری و اعتقادی آن ها هستیم.

فیروزه یونسی فر عضو پارلمان دانش آموزی نیز هویت بخشی به جنسیت دانش آموزان مورد تاکید قرار داد و ایجاد مدارس شاد را خواستار شد.

هادی کوشا معلم پژوهشگر نمونه کشوری نیز گفت: امروز موضوع معیشت فرهنگیان به یک سوژه خنده دار در فضای جاری تبدیل شده و شانیت معلمان مورد استهزا قرار گرفته است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: اتفاقا مثبت و منفی معلمان تنها در همین کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رخ می دهد و نباید دیگران را مقصر دانست.

علیرضا کاظمی افزود: هم اکنون با بسیاری از برنامه ها و پروژه هایی در خراسان جنوبی مواجه هستیم که معطل اعتبارات می باشد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
ارهه
تو راست میگی
نظرات بینندگان