arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

آمادگی ایران برای انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زامیر کابولوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کارشناسان ایران و روسیه برای اجرای توافق به‌منظور انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، زامیر کابولوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کارشناسان ایران و روسیه برای اجرای توافق به‌منظور انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه آماده می‌شوند.

کابولوف به ریانووستی گفت: با توجه به اینکه انتقال چنین موادی کاری پیچیده است و برای اطمینان از امنیت محموله‌های انتقالی به اقدامات فنی خاصی نیاز دارد، چنین تماس‌هایی به‌طور ثابت در سطح کارشناسان انجام می‌شود.

به‌گفته این دیپلمات مذاکرات بر سر این موضوع درحال حاضر در مرحله "آمادگی برای اجرای توافق" قرار دارد. کابولوف در ادامه گفت: واگیت آلکپروف، رئیس شرکت لوک اویل روسیه در ماه سپتامبر به ایران سفر خواهد کرد.

به‌گفته کابولوف شرکت‌های روسی باید هرچه سریعتر دست به کار شوند زیرا رقبای آنها فرصت را از دست نمی‌دهند. شرکت لوک اویل دفتر خود در ایران را در فصل بهار و پیش از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی بازگشایی کرد.

کوبالوف همچنین از برگزاری کمیسیون بین مقامات ایران و روسیه در پاییز امسال به‌منظور ازسرگیری پروژه‌های مشترک متوقف شده به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی خبر داد. این مقام روس اعلام کرد که ایران علاقه بسیاری به صادرات محصولات غذایی به روسیه دارد و شرکت‌های ایرانی همواره در تلاش برای ورود به بازار روسیه هستند.
نظرات بینندگان