arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

مقاومت سينماي ايران در برابر هاليوود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پخش ويژه برنامه «آينه هشتم» همزمان با ميلاد امام رضا (ع)، پيگيري نمايندگان مجلس براي حل معضل بيکاري در برنامه «خانه ملت» و گفتگوي ايوبي درباره وضعيت سينماي کشور از جمله اخبار امروز رسانه ملي است.

«آينه هشتم» ويژه برنامه ولادت امام رضا (ع) در شبکه پنج سيماست که امشب و فردا شب چهارم و پنجم شهريور ماه روي آنتن شبکه اقتصاد مي رود.

اين برنامه زنده ترکيبي ساعت ۲۱:۴۰ دقيقه پخش مي شود و داراي بخش هاي مختلفي همچون ارتباط زنده و مستقيم با حرم مطهر رضوي، صحبت هاي کارشناس مذهبي، حضور مهمانان ويژه، ميان برنامه و... است که با اجراي حسين مولايي و تهيه کنندگي شهباز زمان تهيه و روانه آنتن مي شود.

همچنين ميان برنامه اي با محوريت ارتباط زنده و مستقيم با حرم مطهر رضوي (ع) در دو نوبت صبح ها ۱۱:۱۵ و شب ها ساعت ۲۰ به مدت ۱۵دقيقه اجرا مي شود.

«افق هشتم»، «سلاله هشتم»، «مولودي خواني» و... عنوان کليپ هاي تصويري ويژه ولادت امام رضا (ع) است که در آخرين روزهاي دهه کرامت از شبکه پنج پخش مي شود.

اين ويژه برنامه کاري از گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج سيماست.

طب سنتي گنجينه فراموش شده

برنامه «ثريا» که از شبکه يک سيما روي آنتن مي رود در ايام ولادت امام هشتم و تلاقي اين ايام با تولد شيخ الرييس ابوعلي سينا و روز پزشک و پيش رو داشتن روز داروسازي و بزرگداشت زکرياي رازي، امروز چهارشنبه چهارم شهريور به موضوع طب سنتي و بررسي قدمت اين طب در سيره اهل بيت و قدماي اين سرزمين خواهد پرداخت.

«ثريا» در اين برنامه که با حضور حسن اکبري عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و فوق تخصص پاتولوژي و کارشناس طب سنتي همراه خواهد بود، به بررسي ويژگي ها و مزيت هاي طب سنتي و طب اسلامي در مقايسه با طب کلاسيک و راهکارهاي احياي طب سنتي و اسلامي به عنوان يکي از اولويت هاي نقشه جامع علمي کشور و به عنوان مکمل طب کلاسيک مي پردازد.

همچنين چرايي غفلت از بهره برداري، توسعه و ترويج طب سنتي در ايران در مقايسه با طب کلاسيک و ميزان ترويج و گسترش طب سنتي و اسلامي در ايران در مقايسه با طب چيني، سوزني و ساير طب هاي مشابه و تأثير آموزه هاي طب سنتي و خصوصا طب اسلامي در پيشگيري از وقوع امراض و سلامت جسم و روح، زير ذره بين خواهند رفت.

برنامه «ثريا» به تهيه کنندگي و اجراي محسن مقصودي کاري از گروه اجتماعي شبکه يک سيما است که امروز بعد از اخبار ساعت ۱۹ از اين شبکه پخش مي شود.

پيگيري نمايندگان مجلس براي حل معضل بيکاري کشور در برنامه «خانه ملت»

نمايندگان مجلس در برنامه روز پنجشنبه پنجم شهريور «خانه ملت» درباره طرح ممنوعيت بکارگيري بازنشستگان در مشاغل دولتي اظهار نظر کردند.

اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجد سليمان، باقر حسيني نماينده مردم زابل، جعفر قادري نماينده مردم شيراز و مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در اين باره گفتگو کردند. همچنين درباره حل معضل بيکاري در کشور، رمضانعلي سبحاني فر نماينده مردم سبزوار، حسينعلي حاجي نماينده مردم شاهين شهر، رحمت الله نوذري نماينده مردم علي آباد کتول، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد و ايرج عبدي نماينده مردم ازنا و دورود سخن گفتند. طرح سوال از وزير کار و اخبار کميسيون ها از ديگر بخش هاي برنامه «خانه ملت» است.

«خانه ملت» به تهيه کنندگي محسن رفيعي، کاري از گروه اجتماعي شبکه يک است که پنج شنبه حوالي ساعت ۱۷ از اين شبکه پخش مي شود.

آموزش تکنيک هايي براي توليد به موقع

راديو اقتصاد در برنامه «زنگ اقتصاد» پنج شنبه ۵ شهريور ماه، به مقوله ضرورت توليد به موقع و آموزش تکنيک هاي آن مي پردازد.

حامد يزدي مدرس دانشگاه و مشاور کسب و کار در برنامه فردا در خصوص چگونگي و اهميت ابزارهاي لازم و همچنين تکنيک هاي ويژه براي توليد به موقع صحبت خواهد کرد.

برنامه «زنگ اقتصاد» کاري از گروه کسب و کار، به تهيه کنندگي مهسا ميرچي يکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

با هزينه کم در مقابل هاليوود مقاومت کرديم

حجت‌ الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي کشور در برنامه «صبح و گفتگو» راديو گفتگو فرهنگ و هنر با اشاره به مسئوليتي که در حوزه سينماي کشور دارد، گفت: مسئوليت بنده و ديگر همکاران در اين حوزه بسيار خطير است. همانگونه که مقام معظم رهبري فرمودند سينما يک زبان است و ملتي که اين زبان را ندارند و نمي‌توانند به اين زبان تکلم کنند، پيشرفته نيستند.

وي سينماي کشورمان را يک سينماي فرهنگي و هنري ناميد و گفت: سينماي ما معنويت‌گرا و مبتني بر متن و انديشه است و امروز طرح ها و انديشه‌هاي نوي ما جهان را درنورديده است.

ايوبي سينماي کشورمان را در مقايسه با هاليوود کم‌هزينه توصيف کرد و گفت: مجموعه هزينه ۱۰۰ فيلمي که در سال توليد مي‌کنيم، شايد با هزينه يک فيلم هاليوودي برابري نکند ولي آوازه سينماي ايران در همه دنيا به گوش مي‌رسد.

رييس سازمان سينمايي با اشاره به تلاش سينماي اروپا به منظور رويارويي با هاليوود بيان کرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بزرگان سينماي اروپا اذعان داشتند که ما به سينماي ايران پناه آورديم و سينماي ايران اين انگيزه را به سينماي اروپا داد که مي‌توان با هزينه‌هاي کمتر در مقابل هاليوود مقاومت کرد.

وي کارنامه سينماي ايران طي سال گذشته را قابل قبول و درخشان توصيف کرد و افزود: امسال از منظر هزينه‌کرد براي ساخت فيلم ها، يکي از ارزان‌ترين سينماهاي دنيا محسوب مي‌شويم، با اين وجود سينماي ايران رسالت خود را به خوبي انجام داده است.

ايوبي در اين راستا به موفق‌بودن سينماي ايران در حوزه نمايان ساختن آسيب‌هاي اجتماعي و ارائه راه‌حل مناسب اشاره کرد و گفت: در عرصه فيلم‌هاي کودک يکي از شناخته‌شده‌ترين سينماهاي جهان هستيم و در مقايسه سينماي کشور با ساير نهادهاي فعال در حوزه اجتماعي کارنامه سينما قابل قبول بوده است.

وي بر لزوم پرهيز از حرکت به سمت سينماي سفارشي تاکيد کرد و گفت: سينماي سفارشي نمي‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند ولي اگر سينماگر براي مردم فيلم بسازد، ناچار است دغدغه هاي مردم را نيز در فيلم خود بگنجاند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان