arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۰

حمله هواپيماهاي رژیم صهیونیستی به غزه

منابع فلسطيني مي‌گويند، هواپيماهاي جنگنده رژيم صهیونیستی در سه حمله به باريکه غزه، مناطق مسکوني و تونلي در نزديکي مرز رفح را هدف قرار داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع فلسطيني مي‌گويند، هواپيماهاي جنگنده رژيم صهیونیستی در سه حمله به باريکه غزه، مناطق مسکوني و تونلي در نزديکي مرز رفح را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از پرس تی وی یکی از شاهدان عيني گفت : جت‌هاي جنگنده رژیم اشغالگر قدس طي دو حمله، مناطق مسکوني را در شهر غزه مورد هدف قرار داده و در حمله سوم نيز به تونلي در نزديکي مرز رفح در نزديکي مصر حمله کردند. هنوز هيچ گزارشي از تلفات احتمالي اين حملات اعلام نشده است.

روز سه‌شنبه نيز يک تانک رژیم صهیونیستی به خانه‌اي در باريکه غزه حمله کرده و دست‌کم 10 فلسطيني از جمله 4 کودک را کشته و بيش از 50 نفر ديگر را نيز مجروح کرد.

رژيم اسرائيل طي روزهاي اخير حملات خود را به باريکه غزه تشديد کرده است. حملات هوايي و موشکي اسرائيل به مناطق مسکوني در باريکه غزه تا کنون ده‎ها کشته و زخمي در ميان غيرنظاميان اين منطقه برجا گذاشته است.

نيروهاي اسرائيلي با انجام حملات پي در پي به باريکه غزه، شمار زيادي از فلسطينيان را کشته و يا مجروح کرده‌اند. تل‌آويو در سال 2009 ميلادي نيز غزه را از زمين و هوا مورد حملات مرگبار و گسترده خود قرار داد.

بيش از 1400 نفر از فلسطينيان ساکن باريکه غزه در جريان اين جنگ نابرابر که بيش از سه هفته به طول انجاميد، کشته شدند. اسرائيل در اين جنگ، از دريا و آسمان باريکه غزه را مورد هجوم قرار داد.

در جريان اين حملات، همچنين بيش از يک ميليارد و ششصد ميليون دلار خسارت به اقتصاد منطقه تحت محاصره غزه وارد شد.

درپي حملات رژيم اسرائيل به باريکه غزه و محاصره اين منطقه، حدود يک ميليون و پانصد هزار فلسطيني ساکن غزه، از حقوق اوليه خود از قبيل آزادي، شرايط مناسب زندگي، کار، بهداشت و تحصيلات محروم شده‌اند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
0
1
نه غزه, نه لبنان . جانم فداي ايران !
نظرات بینندگان