arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۰

افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی در سفرکردن با وسایل نقلیه عمومی  

اگر برای سفر کردن به شهرهای مورد نظر خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، بیش‌تر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر برای سفر کردن به شهرهای مورد نظر خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، بیش‌تر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارید.

محققان متوجه شدند افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، با احتمال 6 برابر بیش‌تر از دیگران ممکن است به دلیل ابتلا به عفونت‌های تنفسی به پزشک مراجعه کنند.

سفر کردن با وسایل عمومی در ایام تعطیلات خطرات بیش تری به همراه دارد، چرا که افرادی که بسیار کم از وسایل عمومی استفاده می‌کنند سیستم ایمنی بدن آن‌ها کم‌تر از دیگران در معرض عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا قرار دارد و به همین دلیل بیش‌تر مستعد بیماری‌ هستید.

گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام مطالعاتی را روی 138 بیمار را که در بین ماه دسامبر سال 2008 و ژانویه سال 2009 به دلیل ابتلا به آنفولانزا به بیمارستان مراجعه کرده بودند انجام دادند.

این تحقیقات که توسط آژانس محافظت سلامت انجام شده است نشان می‌دهد سفر کردن با وسایل حمل و نقل عمومی در یک دوره می‌تواند احتمال مراجعه به پزشک به دلیل ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی را تا 6 برابر افزایش دهد. افرادی که به طور مرتب در برابر ویروس‌ها و عفونت‌ها قرار می‌گیرند سیستم ایمنی بدن آن‌ها به مرور زمان قوی‌تر می‌شود و میزان تولید آنتی‌بادی‌هایی که از آن‌ها در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند در تمام طول مدت سفر باید دستانتان را مرتبا با آب و صابون و یا محلول‌های ضدعفونی کننده بشویید. همراه داشتن ژل‌های آنتی باکتریال هم می‌تواند در مواقعی که به سرویس‌های بهداشتی دسترسی ندارید به از بین بردن عوامل بیماری‌زا کمک زیادی کند.
نظرات بینندگان