arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

آغاز آتش بس در الزبدانی سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سوری از آغاز آتش‌بس مجدد 48 ساعته میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح در «الزبدانی» و «الفوعه» و «کفریا» خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از روسیاالیوم، آتش بس جدید 48 ساعته میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح امروز(پنجشنبه) در سه منطقه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها و حملات خمپاره‌ای در شهر الزبدانی واقع در ریف دمشق و دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در ریف ادلب از صبح امروز متوقف شده است.

دبیر کل حزب همبستگی سوریه اعلام کرد که آتش بس از ساعت شش بامداد امروز به وقت محلی آغاز شده است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان می‌گوید که درگیری‌ها  در الزبدانی، الفوعه و کفریا متوقف شده است تا دو طرف بتوانند مجروحان خود را منتقل کنند.

برخی از منابع سوری نیز گزارش دادند که درگیری‌ها در اطراف فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در شهر ادلب بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در ابتدای اجرای آتش بس صورت گرفت که در پی آن دو فرد مسلح کشته شدند.

اوایل ماه جاری میلادی (12 آگوست) نیز آتش‌بس در شهر الزبدانی و دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا به مدت 48 ساعت به اجرا درآمده بود، اما پس از یک روز تمدید به دلیل عدم دستیابی مذاکره کنندگان به توافقی جامع و ادامه حملات خمپاره‌ای عناصر تروریستی تکفیری به الفوعه و کفریا این آتش بس با شکست مواجه شد.

شهر الزبدانی آخرین پایگاه تحت کنترل عناصر تروریستی در منطقه‌ای در امتداد مرز با لبنان است.
نظرات بینندگان