arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

فرود اضطراری یک فروند بالگرد ارتش در دانسفهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز گذشته یک فروند بالگرد نظامی متعلق به پایگاه هوایی شهید امینی آبیک در حوالی دانسفهان از توابع شهرستان بوئین‌زهرا فرود اضطراری داشت.

به گزارش ایسنا، این بالگرد به دلیل کاهش دید و گرد و غبار درحوالی سه راهی دانسفهان مجبور به فرود اضطراری شد.

این بالگرد که متعلق به هوانیروز جمهوری اسلامی است، روز گذشته پس از برخورد با سیم‌های برق کنار جاده دانسفهان در مزارع اطراف فرود اضطراری داشت.

خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مجروح و تلفات جانی نداشته و هر 6 سرنشین این بالگرد سالم هستند.

برق‌های چندین نقطه شهر دانسفهان از توابع بوئین زهرا هم به علت برخورد بالگرد به سیم‌های برق شد.

آخرین وضعیت سرنشینان بالگرد ارتش

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی آبیک هر شش سرنشین بالگرد پایگاه هوایی شهید امینی آبیک که روزگذشته مجبور به فرود اضطراری شد، سالم هستند.

سرهنگ خلبان محسن فرقانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: خوشبختانه این بالگرد 6 سرنشین داشته که سه سرنشین آن تکنسین اورژانس و سه نفر خدمه پرواز هستند که همگی در سلامت کامل هستند.

وی افزود: یک فروند بالگرد اورژانس هوایی که برای حمل مصدوم به پرواز درآمده بود، با تیربرق برخورد کرد و در نزدیکی شهر دانسفهان از توابع شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین ناچار به فرود اضطراری شد.

فرقانی خاطرنشان کرد: این بالگرد متعلق به اورژانس هوایی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی است که ساعاتی پیش برای انجام ماموریت و نجات جان یک مصدوم به پرواز در آمده بود.

به گفته فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی آبیک باد شدید و برخاستن آهک در این محدوده موجب شده دید خلبان در این منطقه کم شود و در هنگام فرود با سیم برق برخورد کرده و فرود اضطراری داشته باشد.

به گزارش ایسنا؛ در حال حاضر کارشناسان در پی رفع نقص فنی این بالگرد برای پرواز مجدد هستند.
نظرات بینندگان