arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

دولت یازدهم برای افزایش ورود گردشگران خارجی تمهیدات ویژه دارد

دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری به ویژه ورود گردشگران خارجی دو تمهید ویژه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی رحمانی موحد در حاشیه همایش توسعه گردشگری شاهرود افزود: افزایش زمان اعتبار روادید فرودگاهی گردشگران خارجی از 15 به 30 روز و همچنین پیگیری وزارت امور خارجه در مورد صدور روادید الکترونیکی، دو مصوبه دولت یادزهم برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: سال 93 بیش از پنج میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور وارد شد و در دولت تدبیر و امید نیز سه برنامه مهم برای افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تقویت زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری، از بهره برداری از 940 واحد تاسیسات گردشگری در سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: این واحدهای تاسیساتی گردشگری شامل واحدهای بین راهی، پذیرایی، اقامتی و ... بود.
رحمانی موحد تاکید کرد: سال 94 نیز همین تعداد واحد گردشگری به تاسیسات و ظرفیت گردشگری کشور اضافه می شود.
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور یاد آور شد: این سازمان سه راهبرد برای توسعه گردشگری کشور دارد که شامل جذب حداکثری گردشگر خارجی، توسعه گردشگری داخلی و همچنین توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری الکترونیک می شود.

وی تاکید کرد: در هر سه حوزه قدم های اولیه برای دستیابی به اهداف تعیین شده برداشته شده و امیدواریم با همت دولتمردان تدبیر و امید اهداف این بخش محقق شود.

همایش توسعه گردشگری شاهرود در تالار شقایق های دانشگاه این شهر، با ارایه 25 مقاله و حضور 300 نفر در کارگاههای بازاریابی گردشگر، گردشگری الکترونیک و ... همراه بود.

حبیب الله قاسمی، دبیر این همایش نیز با اشاره به ظرفیت ویژه شاهرود در مورد گردشگری مبتنی بر زمین شناسی(ژئوتوریسم) گفت: ایجاد یک شرکت دانش بنیان در زمینه گردشگری مبتنی بر زمین شناسی در دانشگاه شاهرود به عنوان اولین مرکز ژئوتوریسم کشور از اهداف این همایش بوده است.
در این همایش از کتاب جاذبه های گردشگری شاهوار، به همت انتشارات دانشگاه صنعتی شاهرود، به صورت دو زبانه و به زبانهای فارسی و انگلیسی، رونمایی شد.
این دانشگاه 16 کتاب با موضوع گردشگری شاهرود منتشر کرده است.

میراث آریا
نظرات بینندگان