arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

پاکستان، هند را تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی کشته شدن 9 تن در جریان حملات مرزی، وزیر دفاع پاکستان گفت که اگر هند همچنان به هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی ادامه دهد، پاکستان با تمام قدرت پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 9 تن در جریان حملات خمپاره‌ای از سوی نیروهای هندی در نزدیکی منطقه مرزی "سیالکوت" کشته و بیش از 40 تن در حملات جمعه گذشته، زخمی شدند.

این حادثه کمتر از یک هفته پس از آن رخ داد که مذاکرات عالی‌رتبه برای پایان دادن به اختلافات بر سر کشمیر بدون نتیجه خاتمه یافت.

هند می‌گوید که دست‌کم چهار کشاورز در جریان تیراندازی نیروهای پاکستانی در کشمیر هند کشته شدند.

وزیر دفاع پاکستان پس از بازدید از مجروحان در بیمارستان گفت: ما شدیدا با اینگونه حملات برخورد می‌کنیم. اگر جنگ به ما تحمیل شود، ما به خوبی از پس آن برمی‌آییم. قطعاً این حق را داریم که تلافی کنیم و تلافی ماهم با تمام قدرت خواهد بود.

وی افزود: اگر هند از مرزهای بین‌المللی عبور کند و بار دیگر تجاوز خود را تکرار کند، ما از سرزمین خود دفاع می‌کنیم و خسارتی بیشتر از جنگ 1965 به آنها وارد می‌کنیم.

جنگ سال 1965 میان هند و پاکستان ماه سپتامبر به وقوع پیوسته و حدود دو هفته به طول انجامید و سپتامبر هر سال رسانه‌های پاکستانی گزارش‌هایی را از نحوه خنثی کردن تجاوز هند گزارش می‌دهند. امسال پنجاهمین سالروز جنگ مذکور است.
نظرات بینندگان