arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

شرایط جذب نیروهای حق‌التدریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ گفت: در این زمینه براساس نیازمان به رشته و جنسیت افراد اقدام می‌کنیم و اگر در منطقه‌ای نیازی داشته باشیم اقدام به جذب نیروهای حق‌التدریس خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رفاهی، آموزشی توحید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در گذشته دبیرستان دخترانه بوده است اما به این جمع‌بندی رسیدیم تا آن را تبدیل به مرکز رفاهی برای اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که در گذشته در این مدرسه تحصیل می‌کردند به وجود نیامده است چرا که تعداد دانش‌آموزان این مدرسه اندک بود و در مدارس اطراف ساماندهی شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی گفت: مشکل عینک حل شده است و در خصوص دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان طرف قرارداد بادانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی، تلاش می‌شود تا مشکلات حل شود.

* وضعیت جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش

فانی در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش عنوان کرد: در این زمینه براساس نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز آموزش و پرورش به رشته و جنسیت‌های موجود. در گذشته نیز برای جذب نیروهای حق‌التدریس همین اقدام انجام می‌شد و امسال نیز اگر در منطقه‌ای به نیرو نیاز داشته باشیم با توجه به رشته و جنسیت افراد از آن‌ها به عنوان حق‌التدریس استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همان طور که در قانون مصوب مجلس نیز آمده برحسب نیاز آموزش و پرورش وجود دارد و ما برای جذب نیروهای حق‌التدریس براساس نیازمان اقدام می‌کنیم و فعلا آمار دقیقی نداریم که در مناطق مختلف به چه تعداد نیروی حق‌التدریس نیاز داریم.

فانی در خصوص توزیع شیر در مدارس بیان کرد: از اول مهر‌ در دوره ابتدایی و متوسطه اول توزیع شیر را خواهیم داشت و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توزیع ۷۰ نوبت شیر در مدارس اختصاص یافته است.

وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته و اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده و برنامه‌ریزی خود را انجام دادهیم که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سرانه مدارس افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای گاز به عنوان سرانه به مدارس اختصاص می‌یابد که تلاش می‌کنیم آن را دریافت کنیم.

فانی در خصوص سرانجام زنگ انشا‌ و کتابخوانی در مدارس گفت: مهر‌ سال ۹۲، رئیس‌جمهور در مراسم بازگشایی مدارس بر موضوع انشا و کتابخوانی در مدارس تاکید کرد که در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم که می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی اشاره کرد که این روند نیز امسال ادامه خواهد یافت.
نظرات بینندگان