arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

بورس به فاز منفی رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورس تهران در معاملات امروز خود از استراحت دو روزه بازگشت و دوباره وارد کانال نزولی شد.

به گزارش ایسنا، معاملات سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که در این روز متغیرهای بازار بار دیگر قرمز پوش شدند وحجم و ارزش معاملات با افت مواجه شد.

با این اتفاق بورس تهران که در دو روز گذشته روند نسبتا رو به رشدی را طی کرده بود، مجددا به فاز منفی رفت و با کاهش قیمت ها و افزایش فشار فروش رو به رو شد به طوری که شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز 241 واحد افت کرد و به 64 هزار و 225 واحد رسید.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه‌گذاری غدیر با 86 واحد، نفت بهران با 71 واحد و پتروشیمی جم با 27 واحد، بانک ملت با 20 واحد و حفاری شمال با 18 واحد بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل بورس گذاشتند. در این میان شرکت‌های خدمات انفورماتیک، بانک اقتصاد نوین و زامیاد بالاترین تأثیر مثبت را در شاخص کل بورس گذاشتند و مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

امروز نیز با وجود وضعیت منفی بورس و افزایش تقاضای فروش از سوی حقیقی‌ها، شرکتهای قندی مانند روزهای گذشته از استقبال سهامداران برخوردار شدند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند به طوری که شرکتهای قند اصفهان، پتروشیمی شیراز، کارخانجات قند قزوین و پاکشو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند از سوی دیگر شرکتهای نفت بهران، فولاد خراسان و سیمان اصفهان در زمره شرکتهای دارای صف فروش قرار گرفتند.

در بازار کم رمق امروز با افت قیمت‌ها و تداوم رکود، حجم و ارزش معاملات هم افت کرد به طوری که در مجموع 499 میلیون سهم به ارزش 91 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 276 هزار میلیارد تومان افت کرد.
نظرات بینندگان