arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

چند هزار ایمیل هیلاری کلینتون منتشر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا چهار هزار ایمیل ارسال شده از سوی وزیر خارجه آمریکا را منتشر کرده است.

این ایمیل‌ها در جریان تحقیقات پیرامون استفاده هیلاری کلینتون کلینتون از یک سِروِر خصوصی هنگام تصدی سمت وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفته و براساس قانون آزادی اطلاعات منتشر شده است.

در عین حال، وزارت خارجه بیش از یکصد و بیست ایمیل را حاوی اطلاعات محرمانه تشخیص داده و بخش‌هایی از آنها را حذف کرده است.

اوایل سال جاری، وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که هیلاری کلینتون در زمان تصدی سمت وزیر خارجه بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به جای استفاده از سرور دولتی که امن محسوب می‌شود، یک حساب شخصی در یک سرور خصوصی را برای ارسال ایمیل به کار برده است. اداره بایگانی و اسناد دولتی آمریکا و برخی از نمایندگان کنگره گفتند که این اقدام می‌توانسته باعث دسترسی هکرها به اطلاعات محرمانه دولتی شود و ممکن است مقررات مربوط به حفاظت و امنیت اطلاعات محرمانه را نقض کرده باشد.

دو ماه پیش، کلینتون گفت که هیچیک از ایمیل‌هایی که از سرور خصوصی ارسال شده طبقه‌بندی شده و سّری نبوده و اوایل ماه گذشته موافقت کرد که سرور شخصی و نسخه ایمیل‌های خود را برای بررسی در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.

همزمان، اف‌بی‌آی - پلیس فدرال آمریکا - تحقیقاتی را پیرامون احتمال نقض قوانین مربوط به حفاظت از اسناد دولتی و خطر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه در نتیجه کاربرد این سرور به جریان انداخته است.

ماجرای استفاده از سرور خصوصی به جای مجاری دولتی و رسمی ارسال ایمیل هنگامی گزارش می‌شود که مبارزه برای کسب نامزدی احزاب اصلی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی نزدیک است.

انتظار می‌رفته کلینتون یکی از داوطلبان جدی کسب نامزدی حزب دموکرات باشد اما تردید در مورد دقت در زمینه حفاظت از اطلاعات دولتی می تواند بر موقعیت او در این مبارزات تاثیر بگذارد.

هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست و در مبارزات انتخاباتی دو دوره پیش نیز برای کسب نامزدی حزب دموکرات رقیب باراک اوباما بود اما در نهایت، اوباما نامزد این حزب شد و انتخابات را برد.

براساس نظرسنجی‌ها، ماجرای استفاده از سرور خصوصی تاثیری منفی بر موقعیت هیلاری کلینتون گذاشته به نحوی که جو بایدن، معاون فعلی رئیس جمهوری آمریکا به طور جدی موضوع ورود به مبارزه برای کسب نامزدی حزب دموکرات را مورد توجه قرار داده است.

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان