arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

هدفگذاری برای‌‌رسیدن به‌قیمت ۷۰تا۸۰ دلاری نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد عربستان برای حفظ سهم اوپک در بازارهای جهانی کارساز نبوده گفت که ایران خواستار بازنگری این راهبرد است.

به گزارش شانا، «بیژن نامدار زنگنه» در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری «سی ان ان» با تاکید بر برنامه ایران برای افزایش تولید و عرضه نفت خود پس از تحریم ها، افزود: آیا پس از لغو تحریم ها ما می توانیم منتظر بمانیم و تولید نفت خام خود را افزایش ندهیم؟ به نظر شما ایران خواهد پذیرفت که تولید نفت خام خود را افزایش ندهد و سهم خود را در بازارهای جهانی به دیگران واگذار کند؟، این عادلانه نیست.

بر اساس آمارهای کارشناسان، ایران چهارمین دارنده ذخایر بزرگ نفت خام جهان است و هم اکنون روزانه ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید می کند.

تحلیلگران بر این باورند که ایران به محض لغو تحریم ها روزانه ٦٠٠ هزار تا یک میلیون بشکه به تولید نفت خام خود می افزاید، اما زنگنه رقمی فراتر از این را مدنظر دارد.

وزیر نفت ایران در نظر دارد تولید نفت خام خود را تا پایان سال ٢٠١٦ میلادی روزانه یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه افزایش دهد و مجموع تولید نفت خام این کشور را به روزانه چهار میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه برساند.

وی در این خصوص گفت: تا پایان سال ٢٠١٦ میلادی به این رقم تولید نزدیک می شویم.

وزیر نفت همچنین با بیان اینکه راهبرد حفظ سهم اوپک در بازارهای جهانی کار ساز نبوده و ما خواهان بازنگری در آن هستیم، ادامه داد: پس از گذشت یک سال از واکنش بازار و تولیدکنندگان «شیل اویل» به راهبرد حفظ سهم، ما دریافتیم که در پیش گرفتن این راهبرد تاثیری مهمی ندارد؛ به نظرم داریم به مرحله ای می رسیم که تصمیم بگیریم چگونه بازار را مدیریت کنیم.

زنگنه تصریح کرد: اوپک باید قیمت های جهانی نفت خام در سطوح ٧٠ تا ٨٠ دلار برای هر بشکه را به عنوان هدف خود در نظر گیرد.
نظرات بینندگان