arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

طرح تازه آمریکا برای مقابله با داعش در خاک سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد نظامی آمریکا نوشته است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در همکاری با نیروهای ویژه ارتش این کشور برای مقابله با داعش در سوریه عملیات مخفیانه ای را با استفاده از پهبادهای ویژه به اجرا در آورده است.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به ناتوانی حملات هوایی آمریکا در مقابله با پیشروی نیروهای تروریستی داعش درخاک سوریه و بی اثر بودن بیش از 2 هزار و 500 حمله هوایی به مواضع این گروه درچند ماه گذشته نوشته است که سازمان اطلاعات مرکز امریکا 'سیا' طرح تازه ومخفیانه ای را در همکاری با نیروهای ویژه این کشور آغاز کرده و تاکنون حملات متعددی را با استفاده از پهبادها برای حمله به برخی از شخصیت های مهم این گروه انجام داده است.

بر اساس این گزارش، قتل «جنید حسین» عضو انگلیسی 21 ساله این گروه که گفته به ادعای مقامات آمریکایی طراحی و اجرای عملیات سایبری این گروه را بعهده داشته نتیجه یکی از همین حملات پهبادی بوده است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا نوشته است که کار شناسائی افرادی که با گروه مذکور همکاری دارند به عهده تیم جداگانه ای است و این تیم قبل از آغاز عملیات یاد شده اطلاعات لازم در مورد این افراد را در اختیار مجریان می گذارد.

نشریه مذکور به نقل از همین مقامات گفته است که حتی کسانی که در هیچگونه عملیات نظامی با گروه داعش همکاری نداشته و صرفا در زمینه جمع آوری اطلاعات و یا کارهای رسانه ای و رایانه ای به آن ها کمک می کنند نیز جزء اهداف مشروع و قابل توجیه در این حملات بحساب می آیند.

مشارکت سازمان سیا در اجرای این عملیات همزمان با ادامه آموزش های نظامی به شورشیان مخالف دولت سوریه توسط کارشناسان آمریکایی نشانه حضور مستقیم و رو به افزایش این کشور در خاک سوریه بشمار می رود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان