arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

تاکید بر اهمیت پدافند هوایی شرق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) گفت: اهمیت پدافند هوایی شرق کشور به دلیل همجواری با کویر و پایگاه‌های نظامی دشمنان در کشورهای همسایه دو چندان است. وی گفت: پدافند هوایی شرق کشور گستره وسیعی دارد که شامل بخش‌هایی از استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و آسمان خراسان جنوبی است.

سرهنگ فردین ‌نسائی در دیدار با قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا در ۱۰ شهریور سال ۸۷ دستور تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش را صادر و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را ابلاغ فرمودند.

وی در خصوص اهمیت تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، گفت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و روزهای سراسر حماسه و فداکاری پدافند به مرحله‌ای رسیده بود که می‌بایست با بررسی تجارب و شناسایی نقاط قوت و ضعف خود را احیا کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج)، با اشاره به این‌که «تجارب هشت سال دفاع مقدس نشان داد که باید همدلی و هماهنگی تقویت شود» تصریح کرد: کنترل مرزهای هوایی کاری بسیار دقیق، حساس و تخصصی است و نیروهای پدافند هوایی به صورت شبانه‌روزی در حال رصد حرکات هوایی دشمنان و کنترل آسمان ایران اسلامی هستند.

نسائی تامین امنیت پروازهای هوایی و کنترل راه‌ها و کریدورهای هوایی مناطق حساس حیاتی کشور را از وظایف قرارگاه پدافند هوایی دانست و افزود: حساسیت پدافند هوایی در این مناطق چند برابر است.

وی با بیان این‌که «هم اکنون آسمان ایران اسلامی امن‌ترین آسمان برای پروازهای بین‌المللی است» ادامه داد: نمونه اقدامات پیشگیرانه و جسورانه نیروهای مومن و متعهد پدافند هوایی شرق کشف و شناسایی هواپیمای ایساف در سال گذشته بوده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج)، یادآور شد: امسال در روز پدافند هوایی سامانه‌های بومی و پیشرفته در سطح کشور رونمایی شد و در چرخه عملیات قرار گرفت که تمام نرم افزارها، حساسه‌ها و سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند با نام پیامبر اعظم (ص) به دست دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

نسائی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی موظف است امنیت آسمان کشور را حفظ کند تا سایر نیروهای نظامی کشور به وظیفه خود با آرامش عمل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان