arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

شیوه جدید چین برای جذب بیشتر گردشگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با تمهیدات جدید دولت چین، گردشگران خارجی می توانند از این پس بدون گواهی و مجوزهای لازم با خودروی شخصی خود به این کشور سفر کنند.

به گزارش ایرنا، اتخاذ این تصمیم پس از آن صورت می گیرد که پیشتر دولت چین از هدف گذاری خود برای جذب ۱۰۰ میلیون نفر گردشگر تا سال ۲۰۲۰ میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان خبر داده بود.

در همین راستا این کشور شیوه جدیدی را برای جذب گردشگران خارجی به تصویب رسانده تا بر اساس آن افراد بتوانند با وسایل نقلیه شخصی خود به این کشور پهناور سفر کنند.

این تصمیم اخیرا از سوی وزارتخانه های امنیت عمومی و امور خارجه و همچنین سازمان گردشگردی ملی چین به تصویب رسیده و آنان اعلام کردند هدف از این کار، فراهم شدن شرایط آسانتر بازدید از جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف کشور با خودروهای شخصی است.

بر اساس این توافقنامه، این افراد برای سفر شخصی به چین دیگر نیاز به اخذ مجوز و گواهی های لازم ندارند و تنها از طریق آژانس های مسافرتی معتبر می توانند برای سفر به چین اقدام کنند.
«وی ژیائو آن» دبیرکل اتحادیه گردشگری چین در این رابطه گفت: این اقدام، نشانه ای دال بر جهانی شدن و رشد صنعت گردشگری چین است.

وی افزود: در شرایط کنونی، گردشگران خارجی به سختی می توانند با خودروهای شخصی به اماکن مختلف چین سفر کنند اما با تمهیدات جدید، بازار این گردشگران رو به رشد خواهد بود.

او با بیان اینکه این تازه ابتدای راه است، تصریح کرد که رشد در این بخش از گردشگری به عوامل مختلفی از جمله توسعه خدمات گردشگری و امکانات ویژه بستگی دارد.

«یو لیانگ بینگ» یک مقام ارشد چینی در حوزه گردشگری نیز گفت: گردشگران خارجی که با ماشین شخصی به چین سفر می کنند، کمتر از یک درصد از مجموع گردشگران این کشور را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به رویه های سختی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از کشورها مانند چین با این مشکل روبرو هستند.

سیاست های جدید دولت چین که توسعه صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه ۹۰ میلادی آغاز شده که حاصل آن ، رشد چشمگیر تعداد گردشگران این کشور در یک دوره ۱۰ساله (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶) بوده است.

سازمان جهانی جهانگردی نیز مدتی قبل در گزارشی اعلام کرد که چین با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

در این شرایط کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوانگجو، با جذب نزدیک به نیم میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری بازیهای المپیک پکن در سال ۲۰۰۸، پیش بینی می کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب ۱۰۰ میلیون نفر گردشگر تا سال ۲۰۲۰ میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان نزدیک شده است.

این کشور در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۴۰ میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشته است.
چین همچنین به منظور کسب درآمد بیشتر از ناحیه گردشگری، اواخر تیر ماه سال گذشته از طرح جدید دیگری به نام «طرح گردشگری انقلابی» خبر داده بود که بر اساس آن نیز بتواند سالانه ۲ میلیون نفر گردشگر را جذب کند.

بر اساس این طرح قرار است آثار به جای مانده از انقلاب چین و رهبران بلندپایه آن در مناطق مختلف این کشور و همچنین آثار به جای مانده از جنگ چین و ژاپن به جاذبه های گردشگری تبدیل شود تا این شیوه بتواند نسبت به جذب گردشگران بیشتر کمک کند.

یکی از این جاذبه های گردشگری خانه «مائو تسه تونگ» سیاستمدار انقلابی کمونیست چین و نخستین رئیس جمهور این کشور است که از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است. این خانه در استان «هونان» در مرکز این کشور واقع شده است.
نظرات بینندگان