arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

ارسال پرونده "گردنه حیران" به سازمان بازرسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری از ارسال پرونده زمین‌خواری گردنه حیران به سازمان بازرسی به منظور تکمیل اطلاعات خبر داد.

"محمدحسین میرمحمدی" رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ارسال پرونده زمین‌خواری گردنه حیران به سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های نظارتی به منظور جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی خبر داد.

نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: گزارشی به تازگی از پرونده گردنه حیران به کمیسیون اصل نود ارائه شده بود که به دلیل ضعف اطلاعاتی قرار شد با ارسال این پرونده به دستگاه‌های ذیربط، اطلاعات تکمیلی چون میزان تصرفات، تعیین هویت اشخاصی که مبادرت به زمین‌خواری در این ناحیه براساس موارد غیرمجاز کرده‌اند، مشخص شود.   

عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های نظارتی اطلاعات تکمیلی در مورد پرونده زمین‌خواری گردنه حیران را ظرف مدت دو ماه آینده به کمیسیون اصل نود ارائه خواهند کرد تا این کمیسیون و کمیته زمین‌خواری مجلس طبق آن تصمیم‌گیری‌های مقتضی را انجام دهند.

وی همچنین در واکنش به بحث اخیر دو نفر از نمایندگان مجلس که با ارائه مدارکی تعدادی از بستگان یکدیگر را متهم به زمین‌خواری در این منطقه کرده بودند، تاکید کرد: در صورت تایید دخالت و نقش هر مقام مسئولی در پرونده زمین‌خواری گردنه حیران، با وی برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد حتی اگر یکی از نمایندگان مجلس باشد.

شایان ذکر است؛ "صفر نعیمی‌رز" نماینده مردم آستارا پنج‌شنبه شب (22 مرداد ماه) در برنامه گفتگوی ویژه‌ خبری مدعی شد، خواهر، برادر و مسئول دفتر کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل در زمین‌خواری "گردنه حیران" نقش داشته‌اند.

پس از سخنان نعیمی‌رز در برنامه تلویزیونی و افشاگری وی در مورد زمین‌خواری بستگان یکی از نمایندگان مردم اردبیل در گردنه حیران، در جلسه علنی روز یکشنبه (25 مرداد ماه) مجلس شاهد درگیری لفظی این دو نماینده مجلس بود و پیرموذن در صحن علنی مجلس با صدای بلند فریاد می‌زد و نعیمی‌رز را به دزدی متهم می‌کرد؛ صفر نعیمی‌رز نیز با در دست داشتن برگه‌هایی، اعلام می‌کرد که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد.

گفتنی است، پیرموذن در ادامه مدارکی از زمین‌خواری بستگان نعیمی‌رز در اختیار رسانه‌ها قرار داد و اعلام کرد طبق درخواست قبلی جهانگیری معاون رئیس جمهور دستور پیگیری پرونده زمین‌خواری را داده است.
نظرات بینندگان