arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۰

مشایی: روح خدایی در نوروز وجود دارد

رييس دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه «نوروز ريشه در اعماق تاريخ دارد و بسيار قديمي است» گفت: در عين حال نوروز نگاهش به آينده است و از جنس تازگي مي‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه «نوروز ريشه در اعماق تاريخ دارد و بسيار قديمي است» گفت: در عين حال نوروز نگاهش به آينده است و از جنس تازگي مي‌باشد. 

اسفنديار رحيم مشايي بعد از ظهر روز يكشنبه در مراسم جشن جهاني نوروز خطاب به هيات‌هاي شركت كننده در اين مراسم اظهار كرد: امروز افتخار داريم به محضر شما بزرگواران خيرمقدمي از سر محبت، صميميت و عشق و از منظر وحدت، يگانگي، همبستگي و پايداري بر فضيلت‌هاي اخلاقي عرض كنيم.

وي ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي ايران مردم شريف و ادب‌پرور ايران قدوم شما عزيزان را گرامي مي‌دارند و افتخار دارم به نمايندگي از دكتر احمدي‌نژاد نوروز باستاني را به همه آن‌هايي كه در پرتو اين انديشه زيباي تاريخي زندگي مي‌كنند و به همه‌ مردان و زناني كه به واسطه‌ نوروز از آن بهره مي‌گيرند تبريك بگويم.

وي با بيان اين‌كه «نوروز روزي نو و جديد است» اظهار كرد: نوروز ريشه در اعماق تاريخ دارد و بسيار قديمي است، اما نگاهش به آينده است، در اعماق تاريخ جايي خوش كرده اما از جنس تازگي است.

رييس دفتر رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به اين‌كه «نوروز روز خدا، انسان و طبيعت است» خاطرنشان كرد: هر آن‌چه كه در هستي است با نوروز مرتبط است و نوروز روز شكفتن، بار آمدن به خود آمدن و بازنگري است.

وي نوروز را شكرگذاري فرصت زندگي توصيف كرد و افزود: نوروز روز توجه انسان به پروردگار، نشستن با خود و بخشش و اعطاست؛ همچنان كه خداوند در اين روز بزرگترين بخشش را يعني فرصت دوباره زندگي به انسان و جهان را انجام داده است.

وي ادامه داد: امروز افتخار دارم كه عرض كنم نوروز فرصت پسنديده و صحنه‌اي از ملت‌هاي تاريخي ما و روزي جهاني است كه براي همه مردم دنيا پيام دارد و روز فضيلت‌هاي اخلاقي است.

مشايي همچنين فداكاري شهدا را مورد اشاره قرار داد كه جان خود را تقديم ملت كردند و با گراميداشت ياد آن‌ها گفت: از همه‌ بزرگان و انديشمنداني كه نوروز را پاسداري كردند و آن را بزرگ و فضيلت‌هاي انساني را گرامي داشتند ياد مي‌كنيم و به روح آن‌ها درود مي‌فرستيم و پيمان مي‌بنديم كه از سر عشق راه و رسم جوانمردي را ادامه دهيم.

وي با يادآوري اين‌كه «امروز دنيا بيش از هر وقت ديگري به آرامش و صلح نيازمند است» راه تحقق آن را مسيري عنوان كرد كه از اراده مشترك انسان‌ها عبور مي‌كند.

وي ادامه داد: زماني صلح پايدار محقق شده است كه همگان لبخندي از رضايت بر لب داشته باشند.

رييس دفتر رييس‌جمهور افزود: نوروز سبب پيوند ملت‌هاي فراواني شده است و دليل جهاني بودن آن نيز اين است كه روح خدايي در آن وجود دارد. علت پايداري نوروز اصرار آن بر فضيلت‌هاي الهي و انساني است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بسیجی
|
Norway
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
0
1
دمش گرم
del pak
|
Romania
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
2
حرف درست جواب نداره،یکی‌ یک حرف حسابی‌ زد .براوو مشایی،براوو
محمود
|
United States
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
1
روح خدایی است ولی اگر شیطان آنرا خراب نکند!
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
0
آقاي مشايي چي مي شد طرفداري از يک .......... را نمي کردي ؟؟؟؟ اونوقت مطمئن باش محبوب همه بودي
نظرات بینندگان