arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

نفوذ ۴۰۰۰ داعشیِ آواره‌نما به اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه انگلیسی ادعا کرد؛ بیش از چهار هزار عنصر گروهک تروریستی داعش در قالب موج اخیر آوارگان وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده‌اند.

به گزارش العالم، در حالی که هزاران آواره سوری، عراقی و افغان در مرزهای کشورهای اروپایی سرگردانند، روزنامه انگلیسی "ساندی اکسپرس" به نقل از منبعی در تشکیلات تروریستی داعش اعلام کرد که عملیات انتقال این افراد به اروپا با موفقیت انجام شده است.

این منبع افزود: عناصر گروهک تروریستی داعش به شمار فراوان آوارگان در بندرهای ازمیر و مرسین که نقطه آغاز سفر آنها از طریق دریای مدیترانه به اروپا از طریق ایتالیا می باشد، پیوسته اند و پس از آن به کشورهای دیگر از جمله سوئد و آلمان منتقل می شوند.

این روزنامه با اشاره به نقل اطلاعات مذکور به نقل از دو قاچاقچی محلی، به نقل از یکی از آنها نوشت که به ورود بیش از ۱۰ تروریست به اروپا کمک کرده است. به گفته این قاچاقچی شماری از آنها برای دیدار با خانواده شان و شماری نیز برای آماده بودن به این قاره سفر کردند.

این منبع داعشی افزوده است: نفوذ عناصر مذکور سرآغازی برای انتقام از ضربات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی امریکا علیه مواضع داعش است و ما نه تنها درصد برپایی خلافت در سوریه، بلکه در سراسر جهان هستیم.

در این میان گرهارد شیندلر رئیس دستگاه اطلاعات فدرال آلمان بر صحت ادعاها درباره احتمال تلاش تروریست ها برای نفوذ به اروپا در قالب آوارگان تأکید کرد.

شیندلر در گفتگو با روزنامه بیلد گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی مبنی بر وجود تروریست ها در میان آوارگان رسیده از خاورمیانه و افریقا وجود ندارد. اما نمی توان احتمال استفاده تروریست ها از امکانات موجود برای نفوذ به اروپا را انکار کرد.

ادعای نفوذ تروریست ها به اروپا در قالب گروههای آوارگان در حالی مطرح می شود که اکثر کشورهای اروپایی به شدت در مقابل پذیرش آوارگان گریزان از مناطق جنگی در سوریه و عراق مقاومت می کنند و به نظر می رسد ادعای مذکور را به بهانه ای برای عدم پذیرش آنها تبدیل نمایند. این در حالی است که بیشتر کشورهای مذکور به شدت به نیروی کار جوان نیازمند هستند.

سران برخی کشورهای اروپایی با اتخاذ مواضع غیرانسانی اعلام کردند: هجوم موج جدید آوارگان [مسلمان] به اروپا، هویت مسیحی این قاره را تهدید خواهد کرد. برخی از مقامات اروپایی نیز در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرده اند که فقط آوارگان غیر مسلمان یعنی مسیحیان را به همراه ایزدی ها خواهند پذیرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
91
لعنت برداعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
35
8
می توان با استعلام از دولت سوریه سوری بودن یا خارجی بودن و تا حدی داعشی بودن آنها را فهمید
نظرات بینندگان