arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

رئیس جمهور اتریش وارد تهران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور اتریش درر راس هیئتی بلندپایه وارد تهران شد.

به گزارش تسنیم، هاینز فیشر در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

فیشر به دعوت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده و قرار است برای گسترش روابط دو کشور با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.

رئیس جمهوری اتریش علاوه بر دیدار و گفت و گوی دوجانبه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، قرار است با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقامات عالی رتبه کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

هاینز فیشر همچنین قرار است از جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور از جمله شهر اصفهان دیدن کند.
سفیر ایران در وین، سفر رئیس جمهوری اتریش را از آنجا که نخستین حضور رهبر یک کشور عضو اتحادیه اروپا به تهران پس از توافق هسته ای است، بسیار حائز اهمیت دانسته است.

رئیس جمهوری اتریش امروز در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: بنا به دعوت رسمی ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی، از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ به همراه هیاتی بلند پایه متشکل از مسوولان حوزه های اقتصاد، علوم و فرهنگ اتریش به ایران سفر می کنم.

فیشر در یاداشت خود افزود: از این دعوت بسیار خوشحالم. این دومین سفر من به ایران خواهد بود. نخستین سفر به ایران در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) و به عنوان رییس شورای ملی (مجلس) اتریش انجام شد. تاریخ روابط نزدیک دو کشور اتریش و ایران به بیش از ۱۶۰ سال پیش باز می گردد.
نظرات بینندگان