arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۰
اتهام تازه به فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی

جنجال تازه ی مهدی هاشمی/گاردین: پایانه او را فرد دیگری نوشته/ هاشمی: این اتفاقات، سیاسی و به دلیل مخالفت پدرم با احمدی نژاد است

مهدی هاشمی رفسنجانی برخی ادعاها در مورد اینکه پایان نامه او توسط دیگران نوشه شده است را تکذیب کرد. پس از اینکه ادعا شد که پایانه نامه موفق دکترای پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی با کمک دیگران نوشته شده است، پایان نامه او توسط دانشگاه اکسفورد مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی هاشمی رفسنجانی برخی ادعاها در مورد اینکه پایان نامه او توسط دیگران نوشه شده است را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارش مفصلی نوشت: پس از اینکه ادعا شد که پایانه نامه موفق دکترای پسر  آیت الله هاشمی رفسنجانی با کمک دیگران نوشته شده است، پایان نامه او توسط دانشگاه اکسفورد مورد بررسی قرار گرفت.



مهدی رفسنجانی تحصیل در مقطع دکترای فلسفه را که 5 ساله است را در در دانشگده مطالقات شرق در ماه اکتبر شروع کرد.

یکی از اساتید دانشگاه اکسفورد از اینکه استانداردهای دانشگاه با کمک برخی از نفوذی ها دستکاری شده است، گلایه کرده است. براساس ادعای مطرح شده، این نفوذی ها باعث تحصیل مهدی هاشمی در دانشگاه اکسفورد شدند.

به نوشته گاردین، اگر این قضیه ثابت شود، از مهدی هاشمی خواسته می شود که دانشگاه  را ترک کند. هاشمی ادعای اکسفورد را تکذیب کرده و از پایان نامه خود دفاع کرده است. هر چند برخی می گویند که مهدی رفسنجانی قربانی یک بازی سیاسی است.

افشای این موضوع پس از آن بود که سخت گیری در مورد رابطه ی دانشگاه ها با فرزندان سران خاورمیانه جدی شد.

سر هاوارد داویس، در پی ادعاها در مورد اینکه او به پسر قذافی نزدیک شده بود، از ریاست بر دانشگاه "لندن اسکول ایکانامیک" استعفا داد.

اخیرا، روزنامه های حامی دولت در ایران ادعا کردند که هاشمی که به عنوان مهدی هاشمی بهرمانی شناخته می شود، همکار سیف الاسلام قذافی است.



سر پیتر نورث، معاون سابق رئیس دانشگاه اکسفورد و یک محقق بین المللی و معروف در حال حاضر رئیس  بررسی این پرونده در دانشگاه اکسفورد است.  بر اساس قوانین، پروپوزال ها باید توسط خود دانشجو(متقاضیان برای ورود به دانشگاه) نوشته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir،  گاردین می نویسد: همچنین مسئله ی دیگری که در حال بررسی است،  زبان انگلیسی هاشمی برای نوشتن پایان نامه فلسفه زیاد خوب نیست.

همچنین او نتوانسته است در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر اکسفورد زندگی بکند.

نورث با اساتید و مقامات دانشگاه در این مورد صحبت کرده است. مسئول بایگانی و پذیرش دانشگاه اولین بار با این ادعاها  از طرف دو استاد دانشگاه در ماه دسامبر مواجه شد.

کاوه موسوی، یکی از همکاران در مرکز مطالعات اجتماعی که اهل ایران است ادعا کرده است که به هاشمی برای کامل کردن اپلیکیشن (پذیرش) خود توسط برخی از افراد و نفوذی ها در دانشگاه کمک شده است.

وی می گوید که این قضیه واقعا او را عصبانی کرده است، زیرا معتقد است که هاشمی باعث شده است دانشجوی شایسته ای نتواند وارد دانشگاه شود.

کاوه موسوی می گوید: من شکی ندارم که خیلی بهتر از هاشمی و شایسته تر از او وجود داشته است. من نمی دانم چطور او موفق شده است. اما منطئنم که دانشگاه این تحقیقات را کامل پیگیری خواهد کرد.

موضوع دیگری که توسط دانشگاه بررسی می شود، پایان نامه پیشنهادی هاشمی که توسط دو مقام ارشد دانشگاهی ارزیابی شده است.

دکتر هما کاتوزیان، کارشناس تاریخ معاصر ایران گفت که او به خوبی خلاصه پایان نامه را خوانده است اما متوجه نشده است که متعلق به پسررفسنجانی است، زیرا از اسم دیگر خود یعنی بهرمانی استفاده کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir،  پروفسور ادموند هرزیک که یکی دیگر از اساتیدی است که این پروپوزال را ارزیابی کرده است، قبول نکرد که صحبتی در این مورد کند و ما(گاردین) را به دفتر مطبوعاتی دانشگاه اکسفورد ارجاع داد.

طبق گفته دوستان، هاشمی 41 ساله که چهارمین پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشد، ادعا کرده است که او ، هدف برخی سیاستمداران داخلی قرار گفته است، به این دلیل که پدر او یکی از مخالفان احمدی نژاد است.



به نوشته گاردین، هاشمی دشمنان زیادی در ایران دارد، مخصوصا در بین مطبوعات حامی دولت که این هفته از او خواسته اند که به ایران بیاید تا با اتهام اختلاس و فساد روبه رو شود.

آیت الله رفسنجانی در این ماه موقعیت خود را به عنوان رئیس یک ارگان قدرتمند، یعنی مجلس خبرگان از دست داد. او تلویحا از رقیب احمدی نژاد، میرحسین موسوی در جریان درگیری های پس از انتخابات 2009 حمایت کرده بود.

یک سخنگوی دانشگاه اکسفورد گفت که این اتهامات اولین بار قبل از کریسمس بدست ما رسید و منجر به یک تحیقیقات مفصل شده است.

وی افزود: این تحقیقات در حال انجام است. هیچ اتهامی مبنی بر اینکه هاشمی به این دلیل که برای دانشگاه سود اقتصادی داشته است، تواسته در اکسفورد تحصیل کند، وجود ندارد.

با این حال، گروه "بررسی و تحقیقات"، به بررسی اتهامات ادامه می دهد تا ببیند برخی از افراد که ممکن است پول گرفته باشند تا به هاشمی برای کامل کردن و نوشتن اپلیکیشن(پذیرش) کمک کرده اند، چه کسانی هستند؟

گاردین می افزاید: به هاشمی ایمیل بلندبالاتی فرستادشده است که در آن اتهامات به او متذکر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir،  هاشمی در جواب نوشته است: همانطور که مطلعید، اپلیکیشن بنده در دانشگاه اکسفورد که چندین ماه است در آنجا تحصیل می کنم پذیرفته شده است.اگر به توضیحاتی بیشتری نیاز دارید، من توصیه می کنم که با دفتر مطبوعاتی دانشگاه تماس بگییرید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
12
حالا چند درصد کسانی که توخارج درس خوندند حقشون بوده که گیر دادن به این بیچاره اگه قراره تحقیق بشه باید در مورد همه تحقیق بشه نه هرکی که مخالف احمدی نژاده
ناشناس
|
NORWAY
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
5
این را میگویند یک آقا زاده به تمام معنا اون وقت هم که به ریاست شرکت گاز در زمان پدر بزرگوارشان برگزیده شده بودند حسابی‌ دست گلی‌ به آب دادند که هیچ کس نتوانست بویی از آن ببرد اینبار هم همینطور...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
3
دنیا تأیید می کنه هاشمی تکذیب میکنه
بهراد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
0
1
ایول گردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
0
راس میگی عجب گردن کلفتیه یاروکه تونسته سرانگلیسی جماعتوشیره بماله
نظرات بینندگان