arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

طومار درخواست بازداشت نتانیاهو به 107 هزار امضا رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تعداد امضاهای انگلیسی ها برای بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام کودک کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینیان به بیش از 107 هزار رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، امضا کنندگان در این طومار آنلاین آورده اند: به موجب قوانین بین المللی نتانیاهو باید به خاطر کشتار 2 هزار غیر نظامی فلسطینی در حمله سال 2014 اسرائیل به غزه به محض ورود به خاک انگلیس دستگیر و محاکمه شود.

پارلمان انگلستان موظف است درخواست های حائز بیش از 100 هزار امضا را به بحث و بررسی گذارد، این در حالی است که دولت انگلیس می گوید روسای دولت ها در ارتباط با این قانون از مصونیت برخوردارند هرچند میزان بالای مطالبه مردمی نشان دهنده احساسات عمیق مردم انگلیس در این خصوص باشد.

طومار درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو که در تاریخ هفتم ماه آگوست از سوی ‘دامیان موران’ یک فعال سیاسی در تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شد، توانسته است تا این لحظه بیش از یک صد و هفت هزار امضاء را جلب کند که بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاها از 100 هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.

گروه های طرفدار مردم فلسطین و ضد جنگ انگلیس اعلام کردند که همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو به لندن در روز نهم سپتامبر (روز چهارشنبه)، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراضی خواهند کرد.
نظرات بینندگان