arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

اولیای دم، قاتل 25 ساله را بخشیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل زندان های استان گلستان گفت: گذشت و بزرگواری اولیای دم یک مقتول باعث رهایی جوان 25 ساله گرگانی محکوم به اعدام از چوبه دار و قصاص نفس شد.
 
به گزارش ایرنا، محمود امینی اظهار داشت: مددجو م – ح به جرم قتل از سال 90 تاکنون در زندان بسر می برد و هم اینک با تلاش اعضای شورا حل اختلاف و کسب رضایت اولیای دم که یک خواهر و برادر هستند، از قصاص نفس نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: این زندانی در آبان سال 90 مواد مخدر صنعتی شیشه مصرف نموده و با عموی خویش درگیر شده بود که این درگیری منجر به فوت عمو شد.

امینی با تاکید بر اجرای فعالیت های فرهنگی و تربیتی موثر جهت احیای مددجویان در زندان نیز افزود: در طول حدود چهارسالی که این مددجو در زندان بسر می برد تحت نظر کارشناسان و متخصصان روانشناسی، مددکاری و فرهنگی قرار گرفته و آموزش های مناسب به وی جهت رعایت هنجارهای اجتماعی داده شد.

به گفته وی همچنین اقدامات گسترده ای برای سم زدایی و ترک اعتیاد زندانیان معتاد به موادمخدر در مجموعه زندان های استان در حال انجام می باشد و این مددجو نیز پس از تحویل به زندان تحت مداوای پزشکان مجرب قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به نقش شورای حل اختلاف زندان در برقراری صلح و سازش، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در مجموعه زندان گرگان انجام می شود، تلاش شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش و کسب رضایت اولیای دم در خصوص مددجویانی که از رفتارهای گذشته پشیمان و آماده زندگی سالم هستند، می باشد.

فردین گرگانی مدیر و رییس شورای حل اختلاف زندان مرکزی گرگان نیز گفت: در راستای اخذ رضایت شکات برای مددجویانی که در زندان تغییر رفتار داده و مقررات را رعایت نمایند، تلاش می شود.
نظرات بینندگان