arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

دروغ پردازي هاي آشکار وزير خارجه امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالله بن زايد وزير خارجه امارات در گفتگو با تلويزيون ابوظبي آشکارا به دروغ پردازي پرداخت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وزير خارجه امارات در اين مصاحبه مدعي شد که نيروهاي امارات مستقر در بحرين در سرکوب قيام مردم اين کشور مشارکت ندارد.

امارات در ماه مارس 2011 نيروهاي خود را جهت شرکت در سرکوب قيام مردمي بحرين کنار نيروهاي آل خليفه به عنوان نيروهاي سپر جزيره به منامه گسيل داشت.

نيروهاي امارات در بحرين با شعار به اصطلاح 'امواج خليج' (فارس) مشغول فعاليت هستند. به هلاکت رسيدن طارق الشحي افسر اماراتي در شهرک الديه بحرين در هنگام سرکوب مردم گردهم آمده در مراسم گراميداشت سالروز شهداي بحرين در ماه مارس 2014 نشان داد که نيروهاي امارات بطور مستقيم در سرکوب تظاهرات کنندگان بحريني مشارکت دارند.

عبدالله بن زايد در ادامه مصاحبه خود با تلويزيون ابوظبي به بسيج قبيله اي عليه يمن پرداخته و گفت: ائتلاف عربي از بحرين آغاز شد و در يمن ادامه دارد.

وي در ادامه به حضور موزدوران اماراتي در اقدامات تجاوزکارانه عليه يمن تاکيد کرد.
عبدالله بن زايد مدعي شد که نيروهاي (مزدوران) امارات در بحرين تحت فرماندهي عربستان براي رويارويي با خطر فراروي بحرين و به اصطلاح خودش خدشه دار نشدن مشروعيت آل خليفه در اين کشور عمل مي کنند.

گفتني است که در حمله موشکي ارتش و نيروهاي مردمي يمن به پايگاه نيروهاي ائتلاف عربي در شهر مأرب در جمعه گذشته 45 نظامي اماراتي به همراه 10 نظامي سعودي و 5 نظامي بحريني به هلاکت رسيدند.

*ايرنا
نظرات بینندگان