arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

شیراز؛ جدیدترین ناو نیروی دریایی ارتش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع از شناورهای در دست ساخت نیروی دریایی ارتش در کارخانجات این نیرو در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش فارس سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در جریان سفر به بندرعباس از منطقه یکم دریای ارتش بازدید کرد، در جریان مراحل ساخت شناورهای جدید این نیرو ازجمله ناوشکن جدید پروژه موج (سهند)، ناو موشک انداز کلاس سینا و ناو تحقیقاتی شیراز قرار گرفت.

تاکنون از پروژه موج، 2 فروند ناوشکن جماران و دماوند (اولی در جنوب و دومی در شمال) عملیاتی شدند و ناوشکن جماران3 با نام «سهند» نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

سهند از 2 ناوشکن قبلی بزرگتر و مجهزتر بوده و برای مثل از تعداد موشک‌های بیشتری (موشکهای سطح به سطح و پدافند هوایی) نیز بهره خواهد بود.

* شیراز؛ جدیدترین ناو نداجا

وزیر دفاع در جریان این بازدید از پروژه ناو «شیراز» نیز بازدید کرد. این شناور که هنوز هیچ اطلاعات و تصویری از آن منتشر نشده، یک ناو تحقیقاتی است که از لحاظ اندازه کمی از جماران کوچکتر خواهد بود.

دریادار سیاری در گذشته نیز از طراحی و ساخت اولین ناو آموزشی نداجا به نام «خلیج فارس» خبر داده بود.


از دیگر شناورهایی که وزیر دفاع از مراحل ساخت آن بازدید به عمل آورد، شناور موشک انداز کلاس سیناست که از این کلاس نیز چند فروند در آبهای شمالی (دریای خزر) و چند فروند نیز در آبهای جنوبی کشور فعال هستند.

شناور موشک انداز سینا مراحل پایانی خود را می گذراند.

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، وزیر دفاع را در این بازدید همراهی می‌کرد.

منطقه یکم نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس، بزرگترین و اصلی‌ترین پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر پشتیبانی و پوشش ناوگان خود در آب‌های خلیج فارس و منطقه، در سال‌های اخیر ده‌ها ناوگان و ناوگروه را نیز به آبهای محدوده خلیج عدن اعزام کرده است.
نظرات بینندگان