arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

سوریه بدترین بحران انسانی را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا وضعیت سوریه را در بدترین بحران انسانی ارزیابی و تصریح کرد که اروپا با بیشترین هجوم پناهندگان از زمان جنگ جهانی دوم روبه‌روست.

به گزارش تسنیم، "لارا بولدرینی"، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در پاسخ به این پرسش که چرا حالا این تعداد بالا پناهنده به اروپا می‌آیند، گفت: ما با بالاترین شمار پناهندگان از زمان جنگ جهانی دوم روبه‌رو هستیم. تقریباً حدود ۶۰ میلیون نفر در سطح دنیا باید فرار کنند و دیگر نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند و در خانه‌های خود امنیت داشته باشند.

سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را نشان می‌دهد. در این کشور حدود دوازده میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند که از بین آنها حدود چهار میلیون به لبنان، اردن و ترکیه فرار کرده‌اند. در این کشورها استانداردهای مراقبت در اردوگاه‌ها در ابتدا نسبتاً خوب بود. حالا اما خستگی دراماتیکی بین کمک دهنده‌ها در حال گسترش است و شرایط زندگی در اردوگاه‌ها رو به وخامت می‌گذارد.

وی افزود: همزمان پناهندگان بی‌خانمان هیچ شانسی برای بازگشت به وطنشان ندارند. آنها همه پولهایی را که برای آنها باقی مانده است جمع می‌کنند و خطر پرشی بزرگ به‌سمت اروپا را به جان می‌خرند چرا که آنها دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. مشابه چنین وضعیتی برای بسیاری انسان‌هایی وجود دارد که از درگیری‌ها و دیکتاتوری‌ها در کشورهای آفریقایی فرار می‌کنند.


بولدرینی افزود: ما در اروپا مدتها بر این عقیده بودیم که این بحران‌ها در همسایگی ما هیچ ربطی به ما ندارد. البته درام پناهندگان همچنین مسئله ما است و این بحران برای ما فرصتی به‌سوی حیات مجدد هماهنگی سیاسی روی قاره سبز را می‌گشاید.


رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم دموکراسی را جدی بگیریم، اما در مسئله پناهندگان، حقوق بشر و آزادی‌های دموکراتیک شکست بخوریم. این مسئله برای ما یک وظیفه اخلاقی و قانونی است. برای غلبه بر این مسئله اروپا نباید هیچ حصار و دیواری بسازد. یقیناً این دشوارتر است که در بحران‌ها به‌صورت دموکراتیک رفتار کنیم، اما تنها در بحران‌ها قدرت سیستم دموکراتیک خود را نشان می‌دهد.

این مقام ایتالیایی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: در اصل پناهندگان باید بر مبنای یک نظام سهمیه بندی بر اساس معیارهای ثابت و واحد و یکنواخت در هر کشور اروپایی توزیع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش هرگونه رواداری و مدارا در برابر بیگانه ستیزی را رد و تصریح کرد که این امر باید در پارلمان هم وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان